Pretraži
Novo groblje rabljenih automobila: Grčka ima jednu od najstarijih flota u Europi

Novo groblje rabljenih automobila: Grčka ima jednu od najstarijih flota u Europi

Objavljeno: 27/06/2020 / Autor: Tin / Foto: Screenshot

Grčka ima jednu od najstarijih flota u Europi – Grčka je napravila jedan od najgorih poreznih okvira za uvoz rabljenih automobila pa se sada dovela do situacije da ima jedan od najstarijih voznih parkova u Europi. Brojne rupe u zakonu dopuštaju lukavim preprodavačima da uvoze sve i svašta, a na isti način varaju potencijalne kupce koji se već ionako nalaze u lošem financijskom stanju zbog velike krize u državi.

U proteklih šest godina, odnosno otkad je proglašena financijska kriza u Grčkoj i ujedno bankrot države, povećan je broj uvezenih rabljenih automobila za gotovo 12 puta. Tako je naprimjer 2013. godine bilo uvezeno tek nešto više od 6000 rabljenih vozila, a samo prošle godine je uvezeno više od 71 tisuće automobila.

Grčka ima jednu od najstarijih flota u Europi

Rupe u zakonu dopuštaju uvoz rabljenih koji imaju prevelike emisije štetnih plinova, brojni uvezeni automobili imaju i skidane kilometre, a poneki preprodavači čak na carini lažu o modelu, opremi i godini automobila. Tako su se stotine kupaca u Grčkoj doveli u situaciju da im vlasti zaplijene „novi“ automobil jer su uvoznici lagali o samim podacima vozila.

Zanimljiva je činjenica koliko je prosječna starost automobila porasla otkad je nastala velika financijska kriza u Grčkoj. Naime, prije deset godine je prosječna starost voznog parka bila 11,3 godine, a danas je prosjek gotovo 15,7 godina, što ujedno ovu zemlju i uvrstava među najgore u Europi.

Statistike su pokazale da je prosječna starost uvezenih putničkih automobila u Grčku 10,6 godina, što je poprilično loš postotak, a samo 5,6 posto od istih ima Euro 6 normu ispušnih plinova koja je aktualna od 2015. godine.



Naime, uzrok tome su laži uvoznika na carini kad su proglašavali lažnu kategoriju Euro norme samo kako bi smanjili naknade i poreze. Uvoznici su znali da bi se mogli suočiti s problemima zbog svih tih nepravilnosti, ali su u većini slučajeva bez problema uvjerili kupce da rabljena vozila carine u vlastito ime, preuzimajući na sebe svu odgovornost i moguću umješanost u kaznena djela.

Stručnjaci stoga zahtjevaju promjene zakona o uvozu rabljenih vozila. Oni koji kupuju nova vozila, kasnije ih uopće više ne mogu prodavati zbog prevelike konkurencije, a tu ujedno i sama država pati zbog premalog postotka prikupljenih poreza. Ovakav trend porasta uvoza rabljenih bio je predviđen i za ovu godinu, ali nadajmo se da će Grčka uskoro napraviti rigorozne promjene.



Grčka ima jednu od najstarijih flota u Europi

Povratak na vrhpointer
Zatvori X