Pretraži
Novi BMW X5/X6 M – BMW braća udaraju iz sve snage!

Novi BMW X5/X6 M – BMW braća udaraju iz sve snage!

Objavljeno: 02/10/2019 / Autor: Petar Bondek / Foto: BMW AG

Gabariti kombajna i motor presnažan za LMP2 bolid – ima li ta kombinacija ikakvog smisla?

Svaki puta kad vidim oznaku “Competition” na nečemu što teži preko dvije tone dobijem neki oblik osipa, a BMW se opet pobrinuo za moj loš dermatološki nalaz – 460 kW/620 KS uz 750 Nm u 2,29 tone teškom i 4,9 m dugačkom dopingiranom tenkiću…

 


 

U ovo doba tužnih rastanaka od benzinskih grlatih strojeva da li montaža tih tehnoloških TwinTurbo bisera u metalne grdosije predstavlja određeno svetogrđe?

Ljudi vole simbole snage i platežne moći, to je razumljivo, ali kad uzmemo u obzir da se BMW-ov 4,0 litreni S65 V8 savršeno snalazi kao Judd HK V8 LMP2 motor, što 120 KS snažniji motor radi u šminkerskom mobilnom sredstvu za pomrčinu sunca? A svi smo mislili da je X5 Le Mans u Stuckovim rukama bio propagandni trik…

Stav prema cijeloj SUV/SAV niši? Mišljenja su poput stražnjica – svi ih imamo, no u vječnom hranjenju ega kroz sugestijske marketinške alate razum i logika i nemaju neke prevelike šanse.

 

Da Vas je netko pitao početkom 1980-ih kako zamišljate automobile u 2020. rijetko tko se ne bi odlučio za karbonske snove u stilu Gordona Murraya, automobile od 700 kg s 200 KS iz 1,5 biturbo motora, s 4,5 s do stotke. A bili bi tu i sportski modeli…1950.-ih su sve vizije budućnosti bile inspirirane tehnološkom revolucijom, raketama Saturn i probijanjem zvučnog zida, a danas? Suprotno odličnim modernim tehnologijama i njihovoj dostupnosti automobili nikad nisu bili kompleksniji, teži i nelogičniji.

Nitko na svijetu me ne može uvjeriti da je X5/6/M/Competition bolji/sigurniji/napredniji automobil od BMW-a M1 iz 1978.

 

 

Nazovi “M” radi ponavljanja slova

Sorry Leopard/Android generacijo, ali ni M upravljač ni M Steptronic ni M multifunkcijska sjedala ni M ručica mjenjača ne čine automobil boljim. Shvatili smo – radi se o M-odelu! Pretpostavljam da ima i M diferencijal (ima!), M vijke za kotače, M prašinu na ovjesu i M konac na spomenutim M sjedalima, uz M ispušni sustav, M keramičke kočnice, M škrge….

 

 

 

Pogledaj galeriju

Povratak na vrhpointer
Zatvori X