Pretraži
Nova Supra s Daigom Satom kreće po novi D1 naslov – ali sa dobrim starim JZ motorom!

Nova Supra s Daigom Satom kreće po novi D1 naslov – ali sa dobrim starim JZ motorom!

Objavljeno: 14/03/2019 / Autor: Petar Bondek / Photo: TOYOTA GAZOO Racing

Nova Supra s Daigom Satom kreće po novi D1 naslov – ali sa starim JZ motorom!

Nitko nije očekivao da će nakon izlaska nove Supre većina reflektora i medijskog prostora skrenuti prema – staroj! Svaki tjedan iskoči neka vijest o novom rekordu na aukcijama za Supre četvrte generacije (A80) , pa tako je bilo i sa posljednjom aukcijom na Amelia Islandu – Supra Turbo iz 1994. je otišla za 173.600 dolara, opet novi rekord…što čini cijelu stvar interesantnom.

Zašto? Nova je 1994. koštala 43.000 dolara, što uz podešavanje stope inflacije iznosi oko 74.000 današnjih dolara. Da, to je porast od 42%, za automobil koji je daleko premlad da bi se mogao nazvati klasikom. Glavni razlog tolike popularnosti?



Iako je imala poprilično neuobičajen dizajn Isaa Tsuzukija (čitaj: nepretjeran i fantastičan) glavni razlog ogromnog porasta interesa za ovaj automobil se nalazi ispod poklopca motora.

Njegova šifra je 2JZ, a predstavlja šestcilindrični redni motor s dvije bregaste osovine i 24 ventila, koji se nudio u dvije trolitrene opcije u Supri između 1990. – 2007. GE verzija je bila atmosferska, GTE je bila biturbo i razvijala je 330 KS, no njen najjači adut su bile superpametne kočnice, individualno kontrolirane po uzoru na F1 s kojima se Supra zaustavljala sa 113 km/h za samo 45 m – najbolji rezultat među sportskim automobilima 1997., rezultat skinut tek od strane Porschea Carrere GT 2014. – za jedan metar.

Fantastični motor je ipak ostao zvijezda, prvo zahvaljujući japanskim tunerima koji su počeli bez ikakvih problema čupati po 800KS iz spomenutog motora.

Sad dolazimo do ovotjednog skandala –vozač tvorničke Toyota Gazoo Racing momčadu u D1 Grand Prixu Daigo Sato će u tokijskoj Odaibi kroz devet dana nastupiti s novom Suprom na  D1GP All Star Shoot-outu– ali s 2JZ motorom!

Daigo je D1 GP Prvak iz 2008. i 2017., a 2014. Se prebacio u američku Formulu Drift te i tamo osvojio naslov – da, on je jedini vozač na svijetu kojem je to uspjelo! Spomenimo da je i prošlogodišnji Gymkhana GriD prvak…Daigo je dobro upoznat s 2JZ-om još od SC430 s kojim je doslovce rasturao konkurenciju! Kao da je to jednostavno s 1.200 KS…

Da, izgleda da brak Toyote i BMW-a nije svima najbolje sjeo, a fanovi širom svijeta su oduševljeni nastavku Toyotine tradicije! Iako volimo BMW, i znamo da su ovakvi projekti budućnost malo buntovništva uvijek treba pozdraviti – baš kao i pobjedničke kombinacije koje ne treba mijenjati! Stoga neka Vas ne čude tuneri koji već nude „swapove“ 2JZ motora u A90 Supre! A BMW B58? Doći će i njegovo vrijeme!



 

Povratak na vrhpointer
Zatvori X