Pretraži
Njemačkim „Autobahnovima“ je izgleda odzvonilo. Prijeti im ograničenje brzine a sve u ime ekologije

Njemačkim „Autobahnovima“ je izgleda odzvonilo. Prijeti im ograničenje brzine a sve u ime ekologije

Objavljeno: 20/01/2019 / Autor: Mihael / Foto: Screenshot / wikimedia.org / wheelsage.org

Emisija štetnih plinova nastalih od prometa u Njemačkoj nije pala sve od 1990. godine pa samim time promet postaje jedno od glavnih područja na kojima se planira popraviti ekološka slika. Nacionalni odbor za budućnost prometa prema njemačkoj vladi upućuje brojne prijedloge koji idu u smjeru modernizacije prometnog sustava u kontekstu ekologije.

Među tim prijedlozima možemo pronaći one poput povećanja poreza na fosilna goriva i kvote za električna vozila, sve kako bi Njemačka ispunila EU standarde za emisiju štetnih plinova. Nama najzanimljivije područje jest ono koje se tiče postavljanja ograničenja brzine na njemačkim autocestama, popularnim Autobahnovima.

Njemačka vlada nije u lakoj poziciji kada je uvođenje ograničenja brzine na cijeloj mreži autocesta u pitanju. Sama ideja a pored toga i praktična namjena dionica njemačkih autocesta bez ograničenja brzine postale su sastavni dio identiteta njemačke autoindustrije. A svima nam je poznata pozicija i uloga njemačke autoindustrije kako globalno, tako i na razini same Njemačke.


Autobahn ograničenje brzine

Autobahn ograničenje brzine

Autobahn ograničenje brzine


Postoji velika dvojba u državnom vodstvu, da li ići protiv vlastite i k tome najsnažnije grane industrije ili pak igrati na političku korektnost i uzeti u obzir zahtjeve koje postavljaju Europska Unija ali i brojne političke i stručne skupine u samo Njemačkoj. Postoji i financijski rizik od plaćanja značajnih kazni u slučaju nepoštivanja EU odredbi.

Zakonski prijedlozi koji se stavljaju pred njemačku izvršnu vlast još uvijek su u fazi razvoja i formiranja do svog završnog oblika, ali je jasno u kojem smjeru „puše vjetar“. Nacrt jednog takvog prijedloga preporuča uvođenje ograničenja na čitavoj mreži popularnih Autobahnova od maksimalno 130 km/h te povećanje poreza na fosilna goriva od 2023. godine.

Pored toga predlaže se i uvođenje obvezujućih kvota na električne automobile te hibride. Odbor koji donosi ove prijedloge, predviđa kako bi se već samo njihovom primjenom ostvarilo pola cilja u smanjenju emisije štetnih plinova. Naravno, za ostvarenje svega navedenoga te krajnju implementaciju u zakonodavni okvir, trebat će puno političke volje a vjerujemo da niti lobiranja industrijalaca neće izostati.


Pogledaj galeriju


Autobahn ograničenje brzine

Povratak na vrhpointer
Zatvori X