Pretraži
Nismo jedini, i Njemačkoj ide slabo sa povećanjem broja električnih automobila

Nismo jedini, i Njemačkoj ide slabo sa povećanjem broja električnih automobila

Objavljeno: 12/08/2019 / Autor: Mihael / Foto: netcarshow.com / pexels.com

Električna i hibridna vozila prevalila su velik put od svojih prvih primjeraka do onoga što se danas nudi na tržištu automobila. Najveći problemi, ili da iskoristimo „korektan“ izraz izazovi, koje smo imali sa električnim vozilima prije 20-ak i više godina nas i dan danas prate. Tehnologija je značajno napredovala pa su neke od tih prepreka, ovisno o životnoj situaciji pojedinca, postale i potpuno zanemarivima.

Problemi ili izazovi, kako vam drago, su prije svega vrijeme punjenja baterija električnih automobila te njihov domet na jednom punjenju. Dok je krajem prošlog stoljeća bilo odlično ako ste sa svojim električnim automobilom mogli prevaliti 50 kilometara prije nego li ste ga trebali staviti na punjenje, danas se ta brojka doslovno udeseterostručila pa tako danas govorimo o automobilima koji mogu prijeći 500-tinjak ili više kilometara s jednim punjenjem baterija.

Ipak, ta razina autonomije i dalje nije jednaka onoj kakvoj smo se naučili sa tradicionalnim automobilima na benzin ili dizel. Ovisno od modela, motora i kapaciteta spremnika goriva, automobili s unutarnjim izgaranjem mogu potegnuti u prosjeku između 800 i 1,000 kilometara s jednim spremnikom goriva dok pravi maratonci među njima idu i do nevjerojatnih 1,800 kilometara s jednim tankom goriva. Govorimo o standardnim tvorničkim automobilima, bez nekih prerada.


Njemački problemi sa električnim automobilima

Njemački problemi sa električnim automobilima

Njemački problemi sa električnim automobilima


Pored toga, u ključnom trenutku kada i ostanete bez goriva ako se to nije dogodilo u na američkom srednjem zapadu, otići ćete do prve benzinske postaje i napuniti spremnik goriva u svega nekoliko minuta. Prednosti klasičnih automobila su i dalje za sada nepobjediva autonomija te fleksibilnost i brzina nastavka puta nakon kratkog zaustavljanja na benzinskoj.

Novi električni automobili u pravilu zadovoljavaju svojim dometom potrebe prosječnog putovanja, međutim problem su i dalje vrijeme punjenja baterija te još uvijek slaba razvijenost infrastrukture punionica, čak i u visokorazvijenim državama poput Njemačke. Istraživanje njemačkog ADAC-a je primjerice otkrilo da 80% zgrada u Njemačkoj i dalje nema električne punionice u kojima bi stanari mogli napuniti svoje limene ljubimce.

Stvar je u tome što navodno ne postoji dovoljan interes kupaca nekretnina za takvim sadržajima a nepostojanje punionica pak demotivira iste te kupce kada kupuju automobile da se odluče za električni. Ovaj začarani krug izgleda kao da ga se ne može prekinuti. To nije točno ali proces izgradnje dovoljno guste infrastrukture električnih punionica i dalje je mukotrpan proces u kojem je potreban veliki angažman i poticaj države.

Pomalo je poražavajuć podatak da od 47.1 milijun automobila u Njemačkoj, samo je njih 200,000 sa električnim ili hibridnim pogonom. Kao što niti prije 100 godina nije bila razvijena mreža benzinskih postaja a benzin se prodavao najčešće u ljekarnama, slično i danas izgleda situacija s električnim punionicama. Problem je što s jedne strane živimo u instant društvu koje želi sve odmah i sada na gotovo, ali nam je prednost i to što imamo razvijenu tehnologiju koja se može proširiti puno brže nego li su to radili naši pradjedovi početkom prošlog stoljeća.


Pogledaj galeriju


Njemački problemi sa električnim automobilima

Povratak na vrhpointer
Zatvori X