Pretraži
Nigel Mansellov Williams-Renault FW14B iz 1992. prodan u Goodwoodu za 22,2 milijuna kuna!

Nigel Mansellov Williams-Renault FW14B iz 1992. prodan u Goodwoodu za 22,2 milijuna kuna!

Objavljeno: 09/07/2019 / Autor: Petar Bondek / Photo: Newspress

Zovu ga i “najdominantnijim bolidom svih vremena”, no bolid je bio samo dio pobjedničke kombinacije…

Imao je potencijal – da te ubije!” iskreno je rekao Mansell o potencijalu ovog superornog bolida. 1992. je imao takvu prednost da su razlike do drugoplasiranog bile dovoljne da bi danas pokrile cijeli grid do posljednjeg mjesta – veće od 1,5 s. No, nije sve bilo u anoreksičnom dizajnu – 10 pobjeda (9 za Mansella, jedna za Patresea), šest od njih 1-2, 15 pole positiona i 11 najbržih krugova su zapravo kulminacija rada cijele momčadi – Adrian Newey i Paddy Lowe su nabrali dovoljno prekovremenih za penziju…

 

Nigelova vožnja po ivici noža – bez serva!

Da, 1992. je bilo 16 utrka u kalendaru, a u njima su Senna, Schumacher i Alesi bili samo promatrači FW14B-Mansell showa. Il Leone je naplatio sve dugove iz 1986. i prokrstario prvenstvom, no iako je još na testiranjima Damon Hill fino uštimao bolid netko je trebao pokazati mišiće i pokazati Williamsu bez servo-upravljača gdje treba ići.

40-godišnji Mansell je sjajno iskoristio svoje fizičke predizpozicije, iako nikad nije potpuno vjerovao aktivnom ovjesu – vozio je JPS Lotuse -(Lotus je prvi koristio aktivni ovjes na Type 92 – 1983.) i prvi Williams s aktivnim ovjesom (FW11B 1987.), no volio je prednosti ovog sustava – kad je radio kako spada.

Iako najizloženiji, aktivni ovjes nije bio jedina toljaga s kojom je FW14B mlatio konkurenciju – bio je tu i ABS (ispočetka), proto-blown difuzor, poluautomatski mjenjač (Mansell ga je vozio još u Ferrariju 1989.), no najbitnije je da je FW14B vrlo robusno djelovao kao cjelina – pogotovo jer je Mansell bio poznat po manjku mehaničke empatije…baš kao i po svom “lavljem” srcu.

 

Treći vlasnik, mala kilometraža, jedan sudar!

Bolid koji je prošli vikend prodan za 22,2 milijuna kuna u goodwoodskom troboju licitatora je FW14/08, kojeg je koristio Mansell na prvih pet GP-a 1992. -uz pet pole positiona i pet pobjeda! 100% učinak je pokvario njegov drugi vlasnik -Ricardo Patrese, koji je zabilježio još šest nastupa u njemu nakon britanskog GP-a – sve dok nije okrznuo  McLaren MP4/7A  Gerharda Bergera kad je Austrijanac skretao u estorilski boks. Po tvrdnjama aukcijske brošure nije pretrpio trajna oštećenja…

Bolid je u potpunosti obnovljen, a u život ga je vratio stari Mansellov mehaničar Dickie Stanford. Sama Crvena petica i taj predivni zvuk RS4 V10 67º Renaulta tvore nešto skoro opipljivo, nešto što tako očajno nedostaje današnjoj F1…

 

Pogledaj galeriju

 

Povratak na vrhpointer
Zatvori X