Pretraži
Netko je imao Bijeli Božić; ovaj BMW M1 iz 1980. je nestao brže od Rudolfa na speedu!

Netko je imao Bijeli Božić; ovaj BMW M1 iz 1980. je nestao brže od Rudolfa na speedu!

Objavljeno: 08/01/2019 / Autor: Petar Bondek / Photo: Girardo.com

Taman sam napravio mjesta u garaži između 512 BB-a i Miure SV, postavio Motorsport tepih i poslao mail namjere u Girardo…i ode. Ne meni, nego nekom drugom sretniku koji se razveselio za Božić, Novu Godinu, Uskrs i Dan očeva. Što sam mogao nego slegnuti Monkey Shoulder s police i pustiti Azrinu „Meni se dušo od tebe ne rastaje“.

Štedim od 1980. za to Giugiarovo/ItalDesignovo remek-djelo (inspirirano Bracqovim BMW –om Turbo) sa karoserijom od stakloplastike koje je izradila Transformazione Italiana Resina izvan Modene. Kako je nastao M1? . Jochen Neerspach, bivši pobjednik 1968 Daytona 24 hrs je na čelu BMW Motorsporta odlučio pomrsiti račune Porscheu u Grupi B i nastaviti stazama trijumfa koje je postavio CSL „Batmobile“.

BMW E26 je testiran već sredinom 1970 –ih no za homologaciju je BMW trebao izbaciti 400 cestovnih automobila, za koje nije imao kapaciteta u Münchenu. Inicijalno je posao dizajna,proizvodnje i slaganja dodijeljen Lamborghiniju, no sve je otišlo kvragu kad je Lambo bankrotirao.



Da, ovaj BMW je skoro potpuno Italian Job; prvo je Lamborghinijev Gianpaolo Dallara dizajnirao manje – više sve, a onda je Lambo nestao iz jednadžbe. U cijelu priču je uletio Marchesi koji je slagao M1 sve do predbračnog tečaja u Torinu, preciznije u ItalDesignu koji je bio zadužen za bojanje, ugradnju konzole i spajanje električnih instalacija.

Tada priča dobiva bavarski zaokret, jer se parcijalno složen M1 slao u Bauer na instalaciju ručno rađenog motora, ZF-ovog mjenjača i ostataka interijera. Mislite da je to kraj? Nein! Nakon proizvodne turneje po Europi je M1 napokon stigao u BMW Motorsport u München/Garching na finalni tuning i test vožnju prije isporuke.

Da, zvuči pomalo kao priča o DeLoreanu – samo bez kokaina. Zašto onda nema nikakav negativan prizvuk kao mnogi slični „šalji dalje“ projekti? Zato jer je sjajno osmišljen, nije samo (klinasta)predivna karoserija čiji Vas sadržaj stalno pokušava ubiti (poput navedene Miure), leganda s pogrešno postavljenim motorom i ogromnom turbo rupom (911 Turbo) ili spartanski olakšani biturbo V8 projektil iz smjera Maranella(F40).

M1 se počeo proizvoditi 1978. i radio se tri godine, sveukupno u 453 primjerka (399 cestovnih, 54 natjecateljskih – od kojih 20 Procar). Prvi BMW –ov M je doslovce sportski automobil iz snova – udoban (Recaro sjedala), upravljiv s 1.300 kg i legendarnim 3,5 litrenim rednim 6c M88/1 centralnim atmosferskim motorom s 277 KS pri 6.500 o/min i 330 Nm okretnog momenta. Da, isti motor su imali E28 M5 i E24 BMW M6/M635Csi, možda i najživotopisniji BMW –i 1980-ih.



U M1 je M88 ubrzavao do 260 km/h, a u Turbo proCarovima s 850 KS i ponešto brže. Ovaj M1 je idealan, ne samo zato što ima klimu, šajbe na štrom, Z getribu i Recariće nego je i motor nedavno potpuno restauriran kod specijalista iz münchenske Formula GT za 90.000€. Kakva šteta što nije moj.

Baš sam htio taj njemački klasik s talijanskim offset pedalama i dva loga straga. No, vidim da Girardo&Co nude i neku Alfu Tipo 33/2 Daytonu iz 1968. i „Plexiglas“ 365 GTB/4 …



Pogledaj galeriju

 

Povratak na vrhpointer
Zatvori X