Pretraži
Neponovljivi Bizzarrini 5300 GT Strada dobio nagradu za “Restauraciju godine”

Neponovljivi Bizzarrini 5300 GT Strada dobio nagradu za “Restauraciju godine”

Objavljeno: 21/10/2019 / Autor: Petar Bondek / @Newspress

Bizzarrini 5300 GT Strada je remek-djelo, stvoreno od strane bivšeg zaposlenika Enza Ferrarija koji je radio na poprilično važnim projektima zvanim 250 Testa Rossa, 250 SWB i 250 GTO. Da li smo upravo nabrojali tri najbolja trkaća projektila koji su ikad izašli kroz dvorište Enzove tvornice?

 

Tell Laura I HATE her!

Giotto Bizzarrini je bio dio velikog “puča” u Ferrariju 1961.  i odlazaka ključnih Enzovih ljudi (trkaći inženjer Carlo Chiti, glavni prodavač Girolamo Gardini, šef Scuderie Tavoni…sveukupno osmorica ključnih ljudi) nakon što su pred Enza stavili ultimatum da makne svoju diktatorski raspoloženu ženu Lauru iz tvornice.

Svi znamo kako su prolazili ultimatumi kod Enza – kompletna osmorka se našla na cesti s otiskom kopita Ferrarijevog cavallina na stražnjici, jer Enzo nije bio u stanju Lauri glumiti gazdu – svi su znali za njegov paralelni život s Linom Lardi (koju je upoznao kad je radila u Carrozzerie Orlandi 1930-ih) i vanbračnim sinom Pierom. Enzo nikad nije bio isti nakon smrti sina Alfreda (Dina) 1956., te se povukao u svoj ured i prepustio uzde tvornice Lauri. E da je osmorka znala…

Nakon što je otišao od Enza Giotto je krenuo tamo gdje je nastavio – s 250 GTO-om, i poželio ga je poboljšati.

Zvuči čudno, ali Giotto je imao plan – jednostavniji, manji i pouzdaniji američki V8 u 1.100 kg lakom predivnom talijanskom dizajnu! Tako je nastao 5300 GT Strada. Jedan  od njih je na kraju završio kod člana Coldplaya Guya Berrymana, vrlo ozbiljnog kolekcionara koji je odlučio restaurirati Giottovog “Davida”.

O cijenama nećemo – samo je restauracija ručno rađene (i originalno ne baš najbolje spajane) aluminijske BBM karoserije trajala godinu dana, a kompletna restauracija okvira, karoserije, interijera i mehanike oko 4.500 radnih sati.

Thornley Kelham je za ovaj automobil dobio nagradu “Restoration of the Year“, te potvrdno kimanje glavom najvećeg svjetskog stručnjaka za Bizzarrini – Jacka Koobs de Hartoga.

Sad je srebrni metak opet u punoj formi – kad je bio novi je imao između 355 i 400 KS te špicu od 290 km/h. proizvodio se samo šest godina, a najveći nedostatak je posljedica smještaja Corvettinog V8 motora iza prednje osovine – pedale se nalaze otprilike uz sredinu motora, pa mjesta za znojne noge ima vrlo malo.

 

Možda ne znate,  5300 GT ima brata blizanca – Iso Grifo AC3/C, kojeg su zajedno radili Bizzarrini, Giugiaro za Bertone i Renzo Rivolta

 

Kad je Rivolta umro 1965., svi Grifaći sa serijskim brojem nakon #0224 su preimenovani u 5300 GT…sad znate i to!

 

 

Pogledaj galeriju

I jedan evergreen za “paklenu Osmorku iz Maranella”


Bizzarrini 5300 GT Strada

Povratak na vrhpointer
Zatvori X