Pretraži
Nema više prevara s potrošnjom. Od 2021. godine Europska komisija nadzirat će stvarnu potrošnju goriva svakog automobila!

Nema više prevara s potrošnjom. Od 2021. godine Europska komisija nadzirat će stvarnu potrošnju goriva svakog automobila!

Objavljeno: 01/12/2019 / Autor: Mihael / Foto: pexels.com

Stvarna potrošnja goriva : Tehnologija je prisutna već neko vrijeme koja na može pokazati koja je stvarna potrošnja goriva u određenom automobilu u svakom trenutku. Takve podatke proizvođači automobila su do sada koristili isključivo za vlastite potrebe kako bi samo oni imali točnu i potpunu sliku o tome koliko troše automobili koje proizvode i prodaju.

Odredba na razini Europske Unije koja govori da će Eurospka komisija morati pratiti točne podatke o potrošnji goriva osobnih automobila također određuje da će se takva praksa početi primjenjivati od 2021. godine. Testna faza trajat će od 2021. do 2026. godine.

Međunarodni odbor za čist transport proveo je istraživanje prema kojemu je stvarna potrošnja goriva određeng modela automobila naspram potrošnje koju deklariraju proizvođači za pojedini model u prosjeku 39% viša. Stvar je u tome da proizvođači u principu ne lažiraju podatke s kojima izlaze u javnost.

Ključno je razlikovati takve podatke dobivene u strogo kontroliranim, praktički idealnim uvjetima, naspram podataka koje možemo prikupiti od automobila u redovnom prometu.


stvarna potrošnja goriva

stvarna potrošnja goriva

stvarna potrošnja goriva


Praksa nadzora potrošnje goriva kod osobnih automobila i gospodarskih vozila ide u primjenu kroz dvije godine, što znači da će tada proizvođači biti dužni slati Europskoj komisiji točne podatke o potrošnji automobila. Takvi podaci se prikupljaju pomoću tzv. OBFCM uređaja koji mjeri i bilježi stvarnu potrošnju goriva.

 

Stvarna potrošnja goriva

OBFCM je kratica od „On-Board Fuel Consumption Meter“. To je uređaj koji mjeri stvarnu potrošnju i za proizvođače nije nikakva novost, samo što ti podaci nisu bili predviđeni za javnost. Nedavno uveden WLTP protokol u početku je davao dobre rezultate jer su rigorizniji testovi potrošnje stavili proizvođače automobila u nepovoljan položaj.

Nije trebalo proći puno vremena da se autoindustrija prilagodi novim zahtjevima a sve sa svrhom zaštite vlastitih interesa. Korištenje OBFCM uređaja na transparantan način i dijeljenje dobivenih podataka s javnošću, moglo bi uvelike pomoći kupcima da točno znaju kakav automobil kupuju bez friziranih podataka.


Pogledaj galeriju


stvarna potrošnja goriva

Povratak na vrhpointer
Zatvori X