Pretraži
TO NEMA NI BMW-OV MUZEJ U MÜNCHENU: SVI BAVARSKI CESTOVNI AUTI IKAD

TO NEMA NI BMW-OV MUZEJ U MÜNCHENU: SVI BAVARSKI CESTOVNI AUTI IKAD

Objavljeno: 01/04/2017 / Autor: Vozim HR / Foto:BMW

U monumentalnom fotografskom vremeplovu pogledajte kako se prestižni i Hrvatima, oduvijek jako dragi bavarski automobilski brand mijenjao kroz vrijeme – od samog početka i 1928. lansiranog i ni tri metra dugog Dixija 3/15 PS DA 1, pa sve do svoje najnovije kreacije, na ovogodišnjem ženevskom autosalonu pokazane petmetarske Serije 5 Touring.

Prošlo je, eto, već stotinu i jedna godina otkako je pred kraj Prvog svjetskog rata, 7. ožujka 1916. godine, osnovana tvrtka čije je ime danas sinonim za izvrsni njemački premium automobil naglašeno sportskih karakteristika te puno stoljeće otkako je registriran njezin slavan logotip sa stiliziranim avionskim propelerom u bavarskoj nacionalnoj plavo-bijeloj kombinaciji i slovima BMW (10. prosinca 1917. godine). Tvrtka je zapravo osnovana pod imenom BWF, što je bila skraćenica od Bayerische Flugzeugwerke, odnosno Bavarska tvornica aviona, no već 21. srpnja 1917. godine preimenovana je u aktualni BMW, to jest u Bayerische Motoren Werke.

Ugled je tvrtka prvotno stekla kvalitetnim avionskim motorima, biciklima i motociklima, no nas ovdje ipak više zanimaju malo kasnija događanja, ona koji su 1928. započela lansiranjem svog prvog proizvoda na četiri kotača, po licenci britanskog Austina napravljenog malog Dixija. Koje možete i vidjeti i čuti u video snimci ispod ovih redaka.


No, nama je od toga kako vozi prvi BMW još zanimljivije da su njihovi automobili već od samog starta kao kvalitetni i vrlo poželjni prepoznata i kod nas, što zorno dokazuje i jedan vrlo zanimljivi prospekt koji je BMW početkom tridesetih godina prošlog stoljeća tiskao na hrvatskome jeziku i još ga uvijek ponosno čuva u svojoj arhivi smještenoj tik do tvrtkinog muzeja u Münchenu, gdje smo ga nedavno i otkrili.

Naslovljen je Najnoviji BMW modeli, a u njemu među ostalim piše i da je BMW “sposoban za rad i siguran mali automobil, koji je pokazao te svoje osobine jasno na internacijonalnim alpskim vožnjama 1928. i 1929. godine i na drugim težkim pokusima”. Zapisano je i da je “lijep u liniji i krasno izveden u karoseriji sa modernom poprečnom crtom”, kao i da ima široka i dobro tapecirana sjedala, prozore na spuštanje i unutrašnju rasvjetu, ogledalo za opažanje ceste, električno kazalo smeri, brisač za vjetrobran, Osram-Bilux svjetiljke, pa čak i da troši svega 6 litara goriva na 100 kilometara…


140 BMW a za 101 godinu

Foto:BMW

Pogledaj galeriju

Povratak na vrhpointer
Zatvori X