Pretraži
Navya – izgleda da francuski samovozni minibusevi doista voze po ulicama Pariza

Navya – izgleda da francuski samovozni minibusevi doista voze po ulicama Pariza

Objavljeno: 23/07/2017 / Autor: Vozim HR / Foto: Navya

Navya Technologies, francuski proizvođač samovoznih vozila, ozbiljno testira svoje samovozne minibuseve u poslovnom dijelu Pariza, prije nego na američko tržište izbaci 150 vozila do kraja 2018. godine.

Potpomognuti francuskim dobavljačem Valeom, Navya sudjeluje u milijun dolara vrijednoj investiciji u tvornici u Salineu, u Michiganu, kako bi sastavili ova vozila koja voze na baterije, za američko tržište.

U trenutačnoj tvornici u Lyonu, u Francuskoj, izgrađeno je dosad 50-ak vozila angažiranih za testiranja i prezentacije na raznim mjestima, poput londonskog Heathrow aerodroma i pariškog poslovnog sektora La Defense, u kojem urede imaju tvrtke poput Societe Generale, Axa i Allianza.


Navya


“Cijeli svijet se pozicionira na ovom tržištu – proizvođači automobilskih dijelova, gradovi, vlade… no nitko nema jasnu viziju toga kako će autonomna vozila izgledati”, izjavio je izvršni direktor Navya, Christophe Sapet i dodao: “Naravno da ćemo se natjecati s Uberom, Mercedesom i drugima, ali mi ćemo biti brži”.

Navya se pridružila čitavom nizu tvrtki koje istražuju autonomnu vožnju, a iako mnogi proizvođači danas nude pomoć pri vožnji na autocesti ili pri parkiranju, za mnoge je potpuna autonomija dugotrajni cilj.


Navya


Sapet je objasnio da Navya planira proizvoditi i vozila i njihov softver, te da će dokazati da su njihova vozila sigurna za vožnju u gradovima.

Navya predviđa da će do kraja sljedeće godine prodati oko 450 vozila, od čega trećinu u SAD-u, kamo su već poslali nekoliko vozila – točnije na Sveučilište u Michiganu, za prijevoz unutar kampusa.


Navya


Gradovi, sveučilišta ili tvrtke koje žele prevoziti svoje zaposlenike su naši potencijalni kupci, objasnio je Sapet i dodao: “Ovo će biti ključna godina za nas. Ako uspijemo ispuniti naš prodajni cilj i proširimo se na međunarodno tržište, morat ćemo prikupiti novac jer razmišljamo o proizvodnji manjih automobila i otvaranju trgovina u Aziji”.

Navya trenutačno promovira i testira svoj Arma model, u koji stane 15 putnika i maksimalna brzina mu je 26 km/h. Svakodnevno u Parizu Arma se susreće s nekoliko stotina pješaka, a njegov kompjuter koristi mješavinu geolokacijskih signala, senzora, kamera i radara svjetlosnih zraka kako bi skenirao i interpretirao okruženje. Ključni dio operacije su, naravno, podaci dobiveni mapiranjem.



Minibus u prosjeku vozi pet km/h, što i nije puno brže od prosječnog hoda, no posebno je privlačan putnicima koji pokušavaju izbjeći kišu, nose prtljagu ili su jednostavno znatiželjni. “Robotski” vozač, kojeg na daljinu nadgleda ekipa inženjera, po putu pak uči nove vještine.

“Automatizirana vožnja je spremna za korištenje u realnom životu: dovoljno smo ljudi prevozili okolo i susreli se s više nego dovoljno iznenađenja na cesti. Naš jedini izazov je sada da dokažemo da su vozila 100 posto sigurna”, zaključio je Sapet.


Pogledaj galeriju

Povratak na vrhpointer
Zatvori X