Pretraži
Najveći konkurent Golfu: Renault Megane slavi 25. godišnjicu od predstavljanja

Najveći konkurent Golfu: Renault Megane slavi 25. godišnjicu od predstavljanja

Objavljeno: 14/10/2020 / Autor: Tin / Foto: Renault

Renault Megane slavi 25. godišnjicu od predstavljanja – Renault 19 je krajem 1980-ih i prvom polovicom 1990-ih bio pravi prodajni hit diljem cijele Europe, ali 1995. godine je došlo vrijeme da se zamijeni nečime potpuno novim i poprilično drugačijim. Tako je nastao slavni Megane – automobil koji će promijeniti cijeli pogled na Renault.

Renault Megane ovih dana slavi 25. godišnjicu od predstavljanja prve generacije pa smo se odlučili prisjetiti kako je taj model nastao, po čemu je bio značajan i kakve promjene je donio kod francuskog proizvođača.

Naime, Patrick Le Quément je početkom 1990-ih godina postao glavni dizajner u Renaultu. Nakon što uspješno dizajnirao tada novu Lagunu, došlo je vrijeme da se napravi i kompaktni automobil koji će naslijediti model 19. Iako se s Lagune zadržala stilska forma elipse, novi dizajn kompakta je morao biti nešto potpuno drugačije.


Renault Megane slavi 25. godišnjicu od predstavljanja

Renault Megane slavi 25. godišnjicu od predstavljanja

Renault Megane slavi 25. godišnjicu od predstavljanja


Renault Megane slavi 25. godišnjicu od predstavljanja

Renault je zatražio dizajn koji će se moći primijeniti na cijeloj paleti različitih karoserija, a da se svaki od automobila bazira na istoj platformi. Upravo bi se takvim jedinstvenim konceptom iznimno konkuriralo grupacijama poput Volkswagena, PSA i Fiata, a slobodno se može reći da je Renault u tome i uspio.

Francuski proizvođač je tako 1995. godine predstavio obitelj Megane koja se sastojala od limuzina s četvero i pet vrata (Classic), kupea i kabrioleta (Coach), prostranog karavana (Grandtour) i monovolumena (Scenic). Naravno, nisu sve verzije odjednom predstavljene, ali je Megane svakako bio automobil kojim je Renault predstavio novi korporativni slogan „Automobil za život“.

Iako su skoro sve verzije tadašnjeg Meganea bile vrlo konkurentne, jedna se ipak izdvajala – Megane Scenic. Bio je to prvi monovolumen na svjetskom tržištu, a iako je to bio pravi eksperiment, Renault je odmah po početku proizvodnje morao učetverostručiti produkciju Scenica zbog ogromne potražnje tržišta.



Megane je koristio motore, mjenjače i većinu tehnologije od prethodnika pa su se ispod poklopca motora mogli pronaći 1.4, 1.6 i 2.0-litreni Energy benzinci te poznati 1.9-litreni dizelaši. No u Meganeu se prvi puta primijenio i 1,9-litreni dCi dizelaš koji je bio prvi motor s Common Rail tehnologijom.

Osim toga, Renaultovi inženjeri su s Meganeom postavili nove granice sigurnosti putnika u kompaktnoj klasi pa mu je Euro NCAP 1999. godine dodijelio titulu najsigurnijeg automobila. Ovaj automobil je tako pridonio mnogo automobilskoj industriji, ali ono što je bilo najbolje – cijena je ostala vrlo slična staroj 19-ici.

Stoga ne treba čuditi da se Megane do danas prodao u više od sedam milijuna primjeraka širom svijeta, od čega je samo prva generacija završila s 3,2 milijuna primjeraka. Iako smo već došli do četvrte generacije te je prošlo 25 godina od predstavljanja, Megane je i danas iznimno popularan i poželjan model za što niti ne sumnjamo da će i ostati u budućnosti.


Pogledaj galeriju


Renault Megane slavi 25. godišnjicu od predstavljanja

Povratak na vrhpointer
Zatvori X