Pretraži
Najradikalniji Porsche svih vremena je obnovljen do posljednje matice i obojan u retro boju!

Najradikalniji Porsche svih vremena je obnovljen do posljednje matice i obojan u retro boju!

Objavljeno: 06/02/2019 / Autor: Petar Bondek / Photo: ©Porsche AG

Teško je riječima opisati koliko je Carrera GT bitan model u cijelom Porscheovom opusu. Nije se utrkivala, nije osvojila ništa (osim sudskog poziva za Porsche pri tragediji Paula Walkera), a o njoj se i danas piše više nego o ultrarevolucionarnom 959.



Porschei su oduvijek bili skloni avanturama, počevši sa starim Ferdinandom. Njemu je zanat vodoinstelatera bio krajnje nezanimljiv – iako je završio zanatsku školu njegova prva ljubav je bila – struja! Da, 1900. je stvorio Lohner Porsche, prvi benzinsko-električni hibrid s pogonom na sve kotače!

To mu nije bilo dosta pa se morao umiješati u proizvodnju Kraft durch Freude Wagena (KdF), poznatijeg kao Buba 1934., a stvorio je još jedan klasik – Mercedes-Benz SS/SSK dok je rintao kao tehnički direktor MB-a. No najzanimljiviji detalj iz njegovog života je vojna služba, koju je odradio kao vozač, ni manje ni više nego drugog Ferdinanda -nadvojvode Franza, ali 12 godina prije nesretnog Leopolda Lojke čija su dva pogrešna skretanja u Sarajevu koštala svijet 40 milijuna života.

No tu nije bio kraj druženja s najvećim opakim moćnicima – nakon Hitlera (koji je imao uvjerenje da je bolji dizajner od Porschea, pa ga je prebacio na dizajn tenkova) je zamalo 1932. surađivao i s drugim najvećim ubojicom – Staljinom!

Koba mu je ponudio neograničen budžet za izgradnju narodne mašine, no nije mogao voditi team na njemačkom jeziku, pa se povukao. Još jedna bitna stavka – najviše je volio zelenu boju, baš poput više-manje svih u familiji.



Što sad imate reći na boju ove Carrere GT? Oak Green Metallic je predivna boja, iz 1970-ih, pogotovo uz zlatne felge i V10 motor sa 612 KS koji je trebao završiti u Formuli 1 pa onda u Le Mansu (LMP1), a tako baš i zvuči.

Posljednji pravi superautomobil s karbonskom kadom, ručnim mjenjačem i bez ESP-a. Vlasnik ove Carrere GT je imao samo jednu želju – obnoviti sve! Zelenko je rastavljen do posljednjeg dijela i pomno pregledan. Motor, mjenjač, ovjes – sve je prošlo kroz ruke specijalista, pa i petokraki magnezijski kotači – na koje je umjesto politure naneseno – srebro!

350 sati je otišlo na obnovu malo požutjelog karbona, uključujući i monocoque. Touch too much? Tko plaća – taj bira !



 

Pogledaj galeriju





 

Povratak na vrhpointer
Zatvori X