Pretraži
Najnovije studije pokazuju da prometa u gradovima nema, a zagađanje je svejedno veliko. Kako to?

Najnovije studije pokazuju da prometa u gradovima nema, a zagađanje je svejedno veliko. Kako to?

Objavljeno: 20/04/2020 / Autor: Tin / Foto: Pixabay.com

Najnovije studije pokazuju da prometa u gradovima nema, a zagađanje je svejedno veliko – Njemačka je početkom prošle godine zabranila ulazak starim dizelašima u centre brojnih gradova. Cilj strogih mjera bio je smanjenje velikih emisija štetnih plinova u zraku, a tome je sada trebala pridonijeti i aktualna kriza s virusom COVID-19.

No slučajevi u Mannheimu i Stuttgartu pokazali su drugačije. Prema podacima njemačkog instituta za okoliš Baden-Württemberg, razina dušikovih oksida u zraku opadala je od donošenja vladinih mjera do 23. ožujka, a nakon toga krenula je značajno rasti.

Dvije mjerne postaje u Stuttgartu pokazale su da je u tom razdoblju zagađenje zraka bilo veće i do šest puta, od npr. određenih  dana u veljači kad nije bilo strogih mjera zbog virusa COVID-19 i dok je promet bio u punom jeku.

Najnovije studije pokazuju da prometa u gradovima nema, a zagađanje je svejedno veliko

Brojni njemački ekolozi počeli su se zabrinjavati tim podacima jer je upravo dušikov oksid iznimno opasan po zdravlje ljudi. Ako se uzmu u obzir i stroge mjere koje su napravljene zbog korona virusa, pokazuje se da zabrana dizelaša u središtima gradova zapravo niti ne pridonosi smanjenju zagađenja.

„Izmjerene vrijednosti dušikovih oksida stagniraju na njemačkim cestama bez automobila, a vrijednosti sitne prašine nevjerojatno rastu. Uzroke zagađenja zraka u našim gradovima očito bi trebalo potražiti negdje drugdje“, izjavio je član odbora za zaštitu okoliša Marc Bernhard.



Takvi podaci zabilježeni su i u drugim njemačkim gradovima pa političari vladajućeg CDU-a traže da se ponovno preispitaju mjere o zabranama prometovanja starijih dizelskih vozila.

„Vlada je odgovorna za taj katastrofalan razvoj. Umjesto da budu zaštitna ruka našoj ključnoj industriji i lokalnim poslovima, izložili su njemačku automobilsku industriju tehnološkom i strukturalnom rasulu koji  bi mogao postati ekonomska katastrofa“, dodaje Bernhard.

Stručnjaci pretpostavljaju da bi zbog zabrana dizelskih vozila čak 50 posto zaposlenih u toj industriji moglo ispaštati do 2030. godine. Stoga je samo pitanje vremena kad bi njemačka vlada mogla ili povući ili restrukturirati mjere zabrane.


Najnovije studije pokazuju da prometa u gradovima nema, a zagađanje je svejedno veliko

Povratak na vrhpointer
Zatvori X