Pretraži
Možete li zamisliti električni Jaguar XK120 ili Rolls Royce Phantom V? LUNAZ može – i hoće!

Možete li zamisliti električni Jaguar XK120 ili Rolls Royce Phantom V? LUNAZ može – i hoće!

Objavljeno: 10/10/2019 / Autor: Petar Bondek / Dizajn 1950-ih i tehnologija 2020-ih? Daj dva! @Newspress

Klasici automobilskog dizajna su opasnija vrsta ovisnosti od cracka, skuplji su od ljubavnice a koriste se samo u posebnim prilikama. Da, oni su dinosauri na check-listi za odstrel, no da li njihov status mora biti tako tragičan? Nipošto – sve dok ima struje!

 

Iskreno, tu je moj stav mrvicu podijeljen. Iskreno ne mislim da je opća elektrifikacija rješenje za išta – osim za veće opterećenje strujne mreže, no u nekim slučajevima ima smisla – npr. kod Rimčevog E-Typea na kraljevskom vjenčanju!

 

Best of British

Britanski Lunaz (baš kao i automobili koje prerađuje) predstavlja najbolje od otočkog znanja i tradicije – konverzija britanskih klasika u električne automobile nije mali posao, pa zahtijeva najstručnije glave i ruke na tom polju. Na njihovu sreću, za znanje se ne moraju brinuti – osnivač David Lorenz se pobrinuo da u momčad dovede ljude koji u CV-u kao prošle poslodavce navode Aston Martin, Ferrari, Jaguar, VW i McLaren, uz iskustva u F1. Konverzija/restauracija/restomodiranje se izvodi na samom Silverstoneu, a projekt nadgleda bivši tehnički direktor Renault F1 teama Jon Hilton. Cilj projekta Lunaz je pripremiti najljepše klasike u povijesti za budućnost.

 

Kako to napraviti s osjetljivim klasicima poput Jaguara XK120  iz 1953., osmosjeda Rolls-Royce Phantoma V iz 1961. ili Rolls Royce Clouda iz 1956.? Ukratko – vrlo detaljno! Nakon potpune restauracije karoserije slijedi modifikacija zastarjelih komponenti (kočnica i ovjesa npr.) i ugradnja elekromotora – XK dobiva 80-kWH paket baterija dok (zbog težine) Phantom V dobiva porciju od 120 kWh.

 

Mogućnost brzog punjenja i regenerativne kočione energije i bešavna ugradnja kontrole proklizavanja ili tempomata su samo neke od mogućih opcija.  Jaguar XK120 by Lunaz je u finalnoj fazi testiranja, pa što nudi što se tiče performansi? Samo ime je dobio zbog svoje brzine (120 mph – 193 km/h), koju je ostvarivao radi fantastičnog rednog šestaka obujma 3,4 l uz snagu od 162-223 KS. Sada, u električnoj izvedbi razvija 375 KS i strahovitih 700 Nm, samo 50 manje od novog BMW-a M8 Gran (ne)Coupea Competitiona. Za dinosaura sasvim dovoljno!

 

Ugradnja wi-fija, satelitske navigacije, te vrhunskih modernih audio-video gadgeta se podrazumijeva – baš kao i bespoke cijena. Klasik je uvijek klasik – bio star ili nov!

 

Sad se preljubnički orijentirani aristokrati mogu lakše šuljati u tišini kroz sporedne puteve do svojih dvoraca u rane jutarnje sate …

 

 

Pogledaj galeriju

Povratak na vrhpointer
Zatvori X