Pretraži
Mercedes-Benz je otkrio cijenu F1 titule u 2018.! Cifra NIJE za one preosjetljive!

Mercedes-Benz je otkrio cijenu F1 titule u 2018.! Cifra NIJE za one preosjetljive!

Objavljeno: 07/10/2019 / Autor: Petar Bondek / @Daimler AG

Mercedes-Benzova momčad Formule 1 je poput vrhunske nogometne zvijezde – mnogo trenira, strahovito puno zarađuje, ali i troši jednakom silinom!

 

 

Za razliku od mnogih tvrtki (i vlada), momčadi F1 posluju vrlo transparentno, jer sponzorima moraju pravdati svaki uloženi cent. Možda je to kod talijanskih momčadi ipak malo opuštenije, no Nijemci znaju saldo i kad ih probudiš usred noći. Što mislite koliko košta naslov prvaka u F1?

 

Sav novac Svijeta

Mercedes-Benz F1 Team  je lijepo izložio svoje financije za prošlu godinu – ostvarili su prihod od 338.4 milijuna £ (380 milijuna Eura/2,8 milijarde HRK), i to od nagrada, sponzorstava i vlasnika Daimera AG. To znači da su nešto više zaradili nego 2017., (oko milijun funti), no koliki su troškovi? Sad se bolje uhvatite za stolac…

 

@Daimler AG

Trošak je u odnosu na 2017. narasao za 1,7 milijuna £ i iznosi 311,4 milijuna £ (349,2 milijuna Eura /2,59 milijarde HRK), što znači da im nakon poreznog odbitka ostaje čisti profit od 13,3 milijuna £ (14,9 milijuna Eura /110, 7 milijuna HRK-a). Da, Mercedes F1 W09 EQ Power+ je bio poprilično skup bolid., a znatan skok se očekuje i 2021. s novim tehničkim pravilnikom, ukoliko se unaprijed ne ograniči budžet. Da, i to će se vjerojatno dogoditi…

 

Uz striktna limitirajuća pravila testiranja novih komponenti zahtijevaju posebnu domišljatost @Daimler AG

Srebrna momčad je u stanju stalnog zapošljavanja – 2016. je Mercedes zapošljavao 849 članova F1 momčadi, 2017. se broj zaposlenih podigao na 912, da bi prošle godine brojka stala na 968, od kojih je 38 novih ljudi zaposleno u odjelu dizajna, proizvodnje i inženjeringa, a 19 u administraciji. Svi oni su dobili zajedničku povišicu od 6,5 milijuna £, pa je na plaće u 2018. otišlo nemalih 93.7 milijuna £. Sad znate zašto se Toto često hvata za glavu!

 

Sad vidite koliko je F1 zapravo momčadska igra, a ne solo vožnja dvojice sretnika sa šarenim kacigama po najboljim stazama svijeta…

No još nismo stigli do prave vulo/pinke/gute/keša/bibe/šuške/mrme/perja – Mercedes je uživao u 24% – tnom udjelu zastupljenosti u TV prijenosima 2018. – što predstavlja AER ( Ekvivalent oglašivačke vrijednosti) od fantastičnih 3,7 mlrd $ za Mercedesove komercijalne partnere!

 

Momčad nisu samo hamilton, Bottas i Wolff ; broj je bliži tisućici! @Daimler AG

Koliko je F1 program važan svakom proizvođaču automobila vezanom uz njega govori rast vrijednosti Mercedesa kao naznaka (ex. brenda) – njegova vrijednost (po Interbrandu) narasla s 31,9 mlrd $ u 2013. na 48,6 mlrd $ 2018., što čini Mercedes osmom svjetskom najvrjednijom oznakom.  Tu cifru ipak nećemo prebacivati u kune i slične sitne zvijeri…

 

 

 

Pogledaj galeriju

 

Povratak na vrhpointer
Zatvori X