Pretraži
Mercedes-Benz 500 SEC AMG 5.4 “widebody” – najbolja investicija koju si (ne) možete priuštiti!

Mercedes-Benz 500 SEC AMG 5.4 “widebody” – najbolja investicija koju si (ne) možete priuštiti!

Objavljeno: 25/01/2020 / Autor: Petar Bondek / I dalje je Kralj! Tom Wood©2018 Courtesy of RM Sothebys

Mercedes-Benz 500 SEC AMG 5.4 – Sredinom 1980-ih ga je morao imati svaki vozač F1, no kako mu vrijednost raste uskoro će si ga moći priuštiti opet ista ekipa iz karbonskih kokpita!


Pogledajte samo tu liniju i pokušajte ostati ne-facinirani! Tom Wood © 2018 Courtesy of RM Sothebys


Svi znamo događaje iz 1984. – OI u Sarajevu, Police je odsvirala posljednji koncert, ubijen je Marvin Gaye, a naslov u F1 je riješen razlikom od pola boda nakon 16 utrka na četiri kontinenta. No, kad smo već kod vozača F1, postojao je samo jedan automobil kojeg su svi imali na “bucket listi” – a nosio je oznaku SEC…

 

Mercedes-Benz 500 SEC AMG 5.4 – SEC-ova F1 klijentela; Senna, Mansell i Hunt

Ni danas ne znam u čemu je tajna privlačnosti Mercedesa W126, iako tvrdim da se radi o najboljem radu Brune Sacca, tvorca posljednjih stvarno lijepih Mercedesa! Koliko je 560 SEC bio poželjan govori i kupnja od strane tri svjetska F1 prvaka – Ayrtona Senne, Nigela Mansella i Jamesa Hunta, no zapravo vrijeme njegove ultimativne “poželjnosti” tek dolazi! Uostalom, pogodite koji automobil najčešće vozi sam Bruno Sacco nakon umirovljenja 1999.?

 



 

Stalno mi je u glavi neka lista klasičnih automobila koji predstavljaju odlično ulaganje, no ona je kratka poput listi dobrih prijatelja od kojih ministri posuđuju novac za kupnju nekretnina!  Kupnja klasičnog automobila je uvijek rizik – gledano s financijske, psihičke ili bračne strane…


Sve je u vrhunskom stanju, uključujući i bijelu podlogu instrumenata – bar 10 g. prije Japanaca! Tom Wood © 2018 Courtesy of RM Sothebys


Jedan posebni automobil stalno iskače (uz Citroën DS) kao odlična investicija – Mercedes 500 SEC AMG 5.4 “Widebody” iz 1984.!  Zašto? Ima sve – ekskluzivnost, ljepotu, snagu, pouzdanost i jednu vrlo bitnu stavku – stalni rast cijene! Prošle godine je u Essenu na RM Sotheby’s aukciji dosegao 161.000 Eura, a ove godine se očekuje novi rast. Po čemu je tako poseban?

Ovo je bio vrlo ambiciozan projekt prije spajanja Mercedes-Benza i AMG-a. Hans Werner Aufrecht i Erhard Melcher iz Großaspacha su do 1990. bili na raspolaganju svima – sjetimo se samo njihovih ranijih radova poput Mitsubishija AMG Galanta iz 1989., ili Debonaira V3000 Royal AMG-a iz 1986. !


Grgljanje V8 motora, vrhunske performanse, posebnost i komfor – sve što jedan GT može poželjeti! Tom Wood © 2018 Courtesy of RM Sothebys


No, ovdje su se stvarno raspojasali uz vjerojatno sjajni pilsner – uz vrlo nenametljiv widebody dizajn su uspjeli fino tunirati motor, skockati interijer i stvoriti nesvakidašnji automobil – ono što im npr. nedostaje danas. Odlaskom Sacca Mercedesi su izgubili na prepoznatljivom dizajnu, a nijedan ne nudi spektakl poput widebodyja iz 1984.! Motor je sa serijskih pet litara obujma u Affalterbachu izboran na 5,4l, a serijskih 231 KS je otišlo na 310 KS. Ubrzavao je do 100 km/h ispod sedam sekundi, uz maksimum od 250 km/h, što je 1984. nudilo vrlo malo automobila!


Ovaj font možda samo još koristi Vaša baka, no u ovoj kompoziciji izgleda comme il faut! Tom Wood © 2018 Courtesy of RM Sothebys


Daleko od toga da je uz motor, ovjes i predivne felge AMG nudio samo figu u džepu – dorađen je ovjes, a mogli ste ga prepoznati i po specifičnom volanu i mjernim instrumentima s potpuno “1980-te” fontom.

 

Tako opak, a ujedno tako elegantan – ovo je AMG lišen svih mana!



Pogledaj galeriju

Mercedes-Benz 500 SEC AMG 5.4

Povratak na vrhpointer
Zatvori X