Pretraži
Mala priča o zaboravljenim njemačkim proizvođačima automobila DRUGI DIO

Mala priča o zaboravljenim njemačkim proizvođačima automobila DRUGI DIO

Objavljeno: 10/01/2019 / Autor: Mihael / Foto: wheelsage.org

Mislite da znate imena svih proizvođača automobila iz Njemačke? Neki od njih su jednostavno nestali, neki su postali legende o kojima pričaju samo oni najupućeniji a mi vam donosimo još jednu pošiljku automobilskih zanimljivosti iz srca europske industrijske moći.

Hanomag (1925.-1952.)

Kombinacija njemačke pragmatičnosti i karakteristično dugačkih naziva na njemačkom jeziku, dovela je do imena Hanomag. Georg Egestorff osnovao je kompaniju davne 1835. godine pod imenom „Eisen-Giesserey und Maschinenfabrik Georg Egestorff“, bukvalnog prijevoda „Ljevaonica željeza i tvornica strojeva“. Namjera je bila proizvoditi poljoprivredne strojeve te parne lokomotive.

Nešto kasnije, 1871. godine, Egestorff je preimenovao poduzeće u još nespretniji njemački naziv „Hannoversche Maschinenbau Actien-Gesellschaft vorm. Georg Egestorff, Linden vor Hannover“ što možemo prevesti kao „Hanoverska tvornica strojeva dioničko poduzeće“. Poduži naziv je praktično skraćen u Hanomag.

Prvi automobil su napravili 1925, godine pod imenom 2/10 sa motorom od 500 kubika. Do početka rata napravili su još par modela automobila da bi se po završetku rata preorijentirali na kamione i traktore. Nedugo zatim, tvrtka je rascjepkana i rasprodana.


neslavni njemački proizvođači automobila


 

Hansa (1906.-1961.)

Hansa je još jedna u nizu kompanija koju je u svom vlasništvu do smrti imao Carl Borgward iako ne od njenog početka. Nakon spajanja sa britanskim Lloydom, Hansa je kupljena od strane Borgwarda 1929. godine. Do tog trenutka kompanija je napredovala sa proizvodnjom automobila da bi 1937. godine prešli samo na proizvodnju kamiona. Naposljetku, Hansa je postao i naziv modela samog Borgward branda.


neslavni njemački proizvođači automobila


 

Heinkel (1955.-1958.)

Slično poput BMW-a, kojeg s razlogom nema na ovoj listi, Heinkel je od 1922. do 1945. godine bio poznati njemački proizvođač aviona. Po završetku rata, bilo je potrebno pronaći novu djelatnost za Heinkel. Godine 1952. su počeli proizvoditi motocikle da bi tri godine kasnije, 1955., prešli na proizvodnju automobila.

Jedini model automobila bio je Heinkel Kabine 175, prvotno sa tri kotača a od 1957. godine sa četiri, s time da su zadnja dva bila blisko povezana. Kabine 175 nadživio je sam Heinkel jer se sve do 1965. godine proizbvodio se pod imenom Trojan 200 u Engleskoj.Danas Heinkel postoji samo u ostacima uklopljenima u Airbus gruppaciju.


neslavni njemački proizvođači automobila


 

Horch (1899.-1939.)

Osnivač tvrtke Horch, August Horch bio je prethodno tome upravitelj tvornice Karla Benza. Nedugo zatim, odlučio je pokrenuti vlastitu proizovdnju automobila a prvi automobil je napravio 1901. godine da bi do 1909. godine bio izbačen iz vlastite kompanije. Osvetio im se osnivanjem novoga branda automobila, nama poznatog pod imenom Audi.

Do 1939. godine proizvodili su automobile, a dolaskom Sovjeta nakon rata u matičnu tvornicu, počinje proizvodnja kamiona. Postavši dio Auto Uniona, Horch je u paketu sa ostalima ušao u vlasništvo Volkswagena koji ga planira oživjeti kao podbrand luksuznog Audija A8.


neslavni njemački proizvođači automobila


 

IFA (1948.-1956.)

Punog naziva koji se prevodi u „Industriojsko udruženje za konstrukciju vozila“, IFA je bila grupa kompanija lociranih u DDR-u. Tipično istočnoblokovski, proizvodili su sve od bicikala, motocikala pa do automobila, kombija i kamiona. Modeli koji su se proizvodili u sklopu IFA-e zapravo su bili predratni DKW automobili i dizajni. Unatoč tome što su bili prilično zastarjeli, na istočnonjemačkom tržištu su bili traženi u općoj nestašici automobila.


neslavni njemački proizvođači automobila


 

Kleinschnittger (1950.-1957.)

Kleinschnittiger je počeo s radom 1950. godine, sve kako bi ponudio kupcima tzv. mikroautomobil sa motorom od 125 kubika. Model F125 je postizao brzinu od skoro 70 km/h a ključni podatak je taj što je trošio samo 3 litre benzina na 100 kilometara. Automobil je proizveden u 3,000 primjeraka a napravljen je i prototip kupea sa motorom od 250 kubika. Kupe nažalost nikada nije dospio do proizvodne faze jer je proizvođač propao.


neslavni njemački proizvođači automobila


 

Kroboth (1954.-1955.)

Njemačka zaluđenost mikroautomobilima nastavlja se i u Krobothu koji je imao dva pokušaja u proizvodnji automobila. Prvo je između 1931. i 1932. godine proizveo svega 150 dvosjeda sa dvotaktnim motorom međutim poznatiji je po postratnoj proizvodnji.

Ako ništa drugo, možemo sa sigurnošću reći da su automobili proizvedeni poslije Drugog svjetskog rata bili čak ekskluzivniji od onih predratnih iako ne sumnjamo da je vlasnik i osnivač Gustav Kroboth priželjkivao više kupaca za svoje automobile što bi posljedično povećalo i proizvodnju.


neslavni njemački proizvođači automobila


 

Lloyd (1908.-1963.)

Sjevernonjemački automobili i motori, kompanija koju je 1908. godine osnovalo sjevernonjemačko Lloyd brodarsko poduzeće, proizvodila je automobile pod brandom Lloyd koji je naoko nestao nakon što je tvrtka postala dijelom carstva Carla Borgwarda 1929. godine.

Međutim, lukavi Borgward ju je oživio 1950. godine kako bi počeo sa proizvodnjom kompaktnih gradskih automobila s prednjim pogonom i pristupačnom cijenom. Propašću Borgwarda 1961., u povijest je otišao i Lloyd.


neslavni njemački proizvođači automobila


 

Maico (1955.-1958.)

Maico je motociklistička kompanija koja je prepoznala svoju priliku ulaska u autoindustriju propašću Championa 1955. godine. Mogli bismo reći da je Maico naglavačke uletio u posao proizvodnje automobila, proizvodeći dvosjed naziva 400 kojeg je ubrzo naslijedio Maico 500 sa većim motorom. Posljednji pokušaj je bio prototipni 500 Sport Cabriolet koji nije uspio doći do tržišne faze. Sam Maico je odustao od automobila te se vratio motorima


neslavni njemački proizvođači automobila


 

Merkur (1985.-1989.)

Europski Ford je pokušao se probiti na američko tržište stvarajući brand Merkur. Pod krinkom Merkura, Ford je hito prodavati u Americi njemačke modele svojih automobila. Bila su samo dva modela u ponudi, XR4Ti koji se u Europi prodavao kao XR4i te kasnije model Scorpio koji također nije doživio uspjeh. Merkur je ukinut 1989. godine.


neslavni njemački proizvođači automobila


 

Nastavlja se…


Pogledaj galeriju


neslavni njemački proizvođači automobila

Povratak na vrhpointer
Zatvori X