Pretraži
I Bogati Plaču – Kad vide rok isporuke svog plaćenog Bugattija Chirona!

I Bogati Plaču – Kad vide rok isporuke svog plaćenog Bugattija Chirona!

Objavljeno: 11/06/2019 / Autor: Petar Bondek / Photo: Benjamin Antony Monn Photography 2017

Dobre stvari dolaze onima koji čekaju…poznata izreka je slaba utjeha onima koji su masno platili Bugattija Chirona – i tek onda saznali da sama proizvodnja traje pola godine!

Bugatti je jednostavno drugačiji, glasila bi kratka strana priče! Iza Bugattijevog macaron loga nalazi se složena infrastruktura, tehnološki ravnopravna tvrtkama usko vezanima uz svemirske programe.

Da, dok većina ostalih proizvođača automobila svoj svakodnevni posao obavlja u tvornicama, Bugatti to obavlja tamo gdje je umjetnosti i mjesto – u ateljeu!

U srcu Alsacea-Molsheimu priča počinje u ogromnom spomenutom ateljeu. Pod je pokriven bijelom epoksidnom smolom, koja se sjajno uklapa u osjećaj sterilnosti prostora.

Nema robota, samo pet kutija koje čekaju otvaranje i dizanje sadržaja na dotad nevidljive stupove dizalica koje niču iz podloge. Motori i obojani monocoque dolaze – iz Njemačke, jer tvornica nema svoju lakirnicu.

 

Savršenstvo prije svega

Prvo se motor montira na stražnji dio, (nakon osamsatnog testiranja na dinamometru) a za spoj se koristi samo 14 titanskih vijaka. Tada se od strane 20 zaposlenika vrše kontrole 3.800 spojeva na ovom superautomobilu, a vrši se i provjera 1.800 pojedinačnih dijelova.

Da, Chironova proizvodnja traje šest mjeseci, jer nakon 110 godina i dalje vrijede Ettoreovo pravilo da je “tehnološki proizvod savršen samo ukoliko je estetski savršen”.

Prošle godine je proizvedeno 76 Chirona, a ove godine se planira povećanje proizvodnje (80 +Divo), u toj mjeri da Bugatti zapošljava 20 novih šegrta.

Da ubrzamo priču – lakiranje traje tri tjedna, a nanosi se osam slojeva boje – carbon fibre finiš ima šest slojeva (plus dva sloja bezbojnog laka), a svaki sloj se ručno nanosi, brusi i polira.

Eksterijer se slaže u drugom dijelu tvornice -u Tehničkom centru, a nakon “braka” tri dijela Chirona dolazi do punjenja tekućina i dvosatnog testiranja motora, uključujući simulacije vožnje do 200 km/h.

Čim položi ispit, motor dobiva i elemente karoserije, koji se nakon waterboardinga podešavaju četiri dana. Kad se ugradi interijer, Chiron se zaštićuje folijom, dobiva “radne” kotače i gume i zaštitu podnice te kreće na mukotrpni test od 350 km po ruralnim cestama u rukama četiri vozača koji osluškuju svaki cvrkut karbonskih elemenata.

Eto, upravo zato u Bugattiju ne postoji odjel za reklamacije!

Pogledaj galeriju

 

Povratak na vrhpointer
Zatvori X