Pretraži
LIDAR ili kako samovozeći automobili “vide” kamo idu ?

LIDAR ili kako samovozeći automobili “vide” kamo idu ?

Objavljeno: 19/03/2017 / Autor: Vozim HR / Foto: waymo.com

Sve smo bliže nastanku potpuno autonomnih vozila koja voze pomoću naprednih senzora koji im omogućavaju da mogu izbjeći sudar prije nego se dogodi (teoretski…naravno). U ovom području je vodeći “stručnjak” LIDAR – laserska tehnologija za svjetlosno zamjećivanje i klasifikaciju koja stvara 3-D kartu automobilovog okruženja koristeći laser i prijemnik. No mnogi i dalje ne razumiju kako LIDAR funkcionira.

Iako LIDAR senzor ne mora uvijek biti smješten na krovu automobila kao “rotirka” na Milicijskom fići

Ako ste ikada (vrlo vjerojatno na slikama) vidjeli Google autonomno vozilo, morali ste zamijetiti da na krovu ima nešto nalik na “rotirku” koja se brzo okreće. To je LIDAR. Iako on ne mora uvijek biti smješten na krovu kao “rotirka” na Milicijskom fići, njegova uloga je da izmjeri udaljenost objekata u odnosu na položaj automobila na 3-D karti. Treba napomenuti da se LIDAR inače koristi i u zrakoplovstvu kako bi detaljno mapirao velike površine nepristupačnog terena – do te mjere da čak može detektirati oblike pojedinačnih stabala.

LIDAR

Foto: waymo.com


No vratimo se samovozećim automobilima. Laserski uređaj prvo ispušta kratki impuls svjetlosti. On “odskoči” od neke točke poput stražnjeg dijela automobila ispred njega, što senzor u laseru detektira.

Kompjuter spojen na LIDAR zatim izmjeri vrijeme između prvotno ispuštenog impusla i svjetlosnog povratka, te, koristeći brzinu svjetlosti, izračuna udaljenost koju je svjetlost morala proputovati.



No to nije sve, jer znanje o tome kolika je udaljenost između dva objekta ne znači tek mjerenje udaljenosti od jedne do druge točke, već i kut pod kojim je taj objekt u odnosu na LIDAR i ispušteni impuls.

Ceste nisu potpuno ravne i glatke, a kad se automobil kreće, on se naginje s jedne na drugu stranu. To znači da laserski impuls ispušten vodoravno s vrha automobila ne mora biti horizontalan na cestu. Uzimanje tog detalja u obzir može biti od vitalnog značaja kad se mjeri automobilov okoliš, jer i jednostavna promjena kuta može značiti itekako veliku razliku zbog koje bi se dva automobila mogla sudariti ili zaustaviti na vrijeme, budući da se zbog tog kuta mijenja vrijeme putovanja svjetlosti između dvije točke.


LIDAR

Foto: waymo.com


Praćenje tih promjena kutova i pružanje podataka kompjuteru uloga je Inercijske mjerne jedinice, koja, zajedno s laserskim uređajem – LIDAR-om i kompjuterom, prati udaljenost između tisuća različitih točaka svake sekunde, oko cijelog automobila. To pak pomaže u gradnji digitalne slike koja automobilu omogućuje da “vidi” što je oko njega, bez obzira sije li sunce ili je mrkli mrak.

Googleova LIDAR tehnologija može “vidjeti” radove na cesti, parkirane automobile, pa čak i znakove rukama biciklista. A ako ne vjerujte, pogledajte ga “uhvaćenog u akciji” u ovom videu…


Povratak na vrhpointer
Zatvori X