Pretraži
Konačno je stigao! Ovo je novi Maseratijev superautomobil MC20

Konačno je stigao! Ovo je novi Maseratijev superautomobil MC20

Objavljeno: 10/09/2020 / Autor: Tin / Foto: Maserati

Ovo je novi Maseratijev superautomobil MC20 – Točno 16 godina nakon predstavljanja brutalnog Maseratija MC12 baziranog na Enzo Ferrariju, talijanski luksuzni proizvođač ponovno nas je oduševio novim superautomobilom. No ovoga puta je isti razvijen potpuno samostalno, a njegove tehničke karakteristike pokazuju da je stigla nova era u Maserati.

Novi superautomobil naziva se MC20, što je skraćeno od Maserati Corse 2020. To nam daje naznake da se ovaj proizvođač ponovno želi vratiti u ozbiljnije utrke, ali o tome još uvijek nema nikakvih naznaka. No sama činjenica da ga pokreće najsnažniji serijski motor V6 te da ćemo uskoro ugledati i elektrificiranu verziju, pokazuje nam da će MC20 biti opaki konkurent.

Stoga krenimo od početka. Novi Maserati je baziran na karbonskom monokoku, a svaki detalj je stvaran kako bi se postigla iznimno dobra aerodinamika. Nakon gotovo dvije tisuće sati rada u zračnom tunelu, inženjeri talijanskog proizvođača su postigli opterećenje vjetrom od samo 0.38 Cx što MC20 čini jednim od najaerodinamičnijih automobila na svijetu.


Ovo je novi Maseratijev superautomobil MC20

Ovo je novi Maseratijev superautomobil MC20

Ovo je novi Maseratijev superautomobil MC20


Ovo je novi Maseratijev superautomobil MC20

Maserati je već prije podijelio novosti da će njihov superautomobil pokretati prvi motor koji su razvili sami nakon više od 20 godina, a riječ je tzv. Nettuno 3,0-litrenom twin-turbo motoru V6. Osim što isti razvija gotovo 630 konjskih snaga i 730 Nm okretnoga momenta, tu su i pretkomorni sustav sagorijevanja kao što se koristi u Formuli 1, suho korito, ’twin-spark’ sustav te masa od samo 220 kilograma.

S obzirom na toliko malu masu motora i karbonski monokok, MC20 će težiti samo 1500 kilograma. Snaga će prenositi na stražnje kotače pomoću 8-brzinskog automatskog mjenjača s dvije spojke te mehaničkog LSD diferencijala, ali u ponudi će biti i elektronički diferencijal.

Stoga ne treba čuditi da ovaj brutalni superautomobil dobro i ubrzava. Do ‘stotke’ mu je potrebno samo 2,9 sekunde, do 200 km/h 8,8 sekundi, a maksimalna brzina je elektronički ograničena na 325 km/h. MC20 ima vrhunski ovjes koji omogućuje ugodnu vožnju po gradskim ulicama, ali i iznimno brzu i preciznu vožnju po trkaćim stazama.



Unutrašnjost automobila je kao i izvana prepuna karbonskih dodataka, ali je također sve pojednostavljeno. Na volanu se nalaze tipke tek za najnužnije stavke, na središnjem stupu tipke za promjenu načina vožnje, a sve ostalo je svedeno na digitaliziranu kontrolnu ploču i središnji zaslon od 10,25 inča.

Sportska sjedala i volan su presvučeni u alkantaru uz brojne karbonske dodatke, a ono što je zanimljivo jest da je MC20 zapravo i praktičan. Sprijeda ima mali prtljažnik veličine 47 litara, ali straga je dodatni prtljažnik veličine 101 litre. S obzirom na male dimenzije vozila i središnje smješten motor, nitko nije očekivao da će novi Maserati imati toliko prostora.

Cijena još uvijek nije poznata, ali priča se da bi mogla iznositi oko 200 tisuća eura. S obzirom na to da će samo proizvodnja jednoga motora trajati više od tri radna dana, prve primjerke novog Maseratija ćemo ugledati tek sljedeće godine, a nakon 2022. stiže i potpuno električna verzija.


Pogledaj galeriju


Ovo je novi Maseratijev superautomobil MC20

Povratak na vrhpointer
Zatvori X