Pretraži
Koliko hladnoća utječe na bateriju? Ovo je razlika u dosegu Tesle tijekom zime i tijekom ljeta

Koliko hladnoća utječe na bateriju? Ovo je razlika u dosegu Tesle tijekom zime i tijekom ljeta

Objavljeno: 16/10/2020 / Autor: Tin /

Ovo je razlika u dosegu Tesle tijekom zime i tijekom ljeta – Razlika u dosegu u hladnim i toplim vremenskim uvjetima jedna je od najčešćih tema kad se priča o električnim automobilima. Stoga je InsideEVs napravio dva testa aktualnog Tesla Modela 3. Jedan test je napravljen u zimskom periodu, a drugi u idealnim vremenskim uvjetima kako bi se utvrdilo postoji li zapravo razlika i koliko sama temperatura utječe na bateriju.

Testovi su odrađeni na ruti između Rima i talijanske općine Forlì pa se tako mogu izvući podaci o potrošnji u gradskoj vožnji, potrošnji na otvorenoj cesti, ali i autocesti. Zimski test je proveden tijekom siječnja kada je prosječna temperatura iznosila oko 6° C, a ljetni je proveden prošloga tjedna s prosječnom temperaturom 26° C što se ujedno smatra i idealnim uvjetima za električne automobile.


Tesla rekordna prodaja u 2019. godini

Tesla rekordna prodaja u 2019. godini

Tesla razgovara s ljudima


Ovo je razlika u dosegu Tesle tijekom zime i tijekom ljeta

Tesla Model 3 je u idealnim vremenskim uvjetima srušio rekord po učinkovitosti s potrošnjom od samo 11,9 kWh na 100 kilometara. S druge strane, u zimskim vremenskim uvjetima je ta potrošnja iznosila 14,7 kWh / 100 km što je značajna razlika, ali još uvijek u specifikacijama koje prikazuje Tesla.

To je razlika od 23,5 posto, odnosno ako Tesla navodi da Model 3 ima doseg od 409 kilometara, zimi je taj doseg smanjen na prosječnih 315 kilometara. No navedeni doseg od 409 kilometara je izračunati prosjek od strane WLTP-a,  a isti se u realnim uvjetima pokazao poprilično većim. Tako je primjerice tijekom ljetnog testa Tesla imao maksimalni doseg od čak 540 kilometara.



Također treba uzeti u obzir da je InsideEVs radio ove testove u realnim uvjetima pa su tijekom zime konstantno bila upaljena svjetla te je u unutrašnjosti cijelo vrijeme bilo uključeno grijanje. Osim toga, kao i na standardnim automobilima, većoj potrošnji pridonose i zimske gume pa takva razlika ne bi trebala čuditi.

InsideEVs je prešao oko 1050 kilometara po testu pa je potrošnja na punionicama u ljetnom testu sveukupno iznosila 10,02 eura (75,94 kn), a na zimskome testu 12,17 eura (92,95). Iako je razlika u postotcima poprilično velika, ovakvi troškovi su iznimno mali u usporedbi s troškovima kakve bi prosječni benzinski ili dizelski automobili napravili. Detaljniji podaci ovoga testa mogu se pročitati na portalu InsideEVs.


Pogledaj galeriju


Ovo je razlika u dosegu Tesle tijekom zime i tijekom ljeta

Povratak na vrhpointer
Zatvori X