Pretraži
Koje gume su bolje i sigurnije? Uske „balonke“ ili široke niskoprofilne gume

Koje gume su bolje i sigurnije? Uske „balonke“ ili široke niskoprofilne gume

Objavljeno: 22/05/2020 / Autor: Tin / Foto: ADAC

Uske „balonke“ ili široke niskoprofilne gume, pitanje je sad – Njemački autoklub (ADAC) svake godine provodi testiranja ljetnih i zimskih guma kako bi se utvrdili najbolji proizvođači i modeli za određenu godinu. No sada su njihovi stručnjaci odlučili napraviti drugačiju usporedbu prema prijašnje provedenim testiranjima.

ADAC je usporedio gume dimenzija 195/65 R15, 205/55 R16, 225/45 R17 i 225/40 R18 kako bi utvrdio jesu li bolje široke gume s niskim profilom ili uske gume s poprilično visokim profilom. Naravno kako bi odlučili što je bolje, bitno je postaviti određene parametre, a ADAC se odlučio za tri parametra: sigurnost, trajanje i udobnost.

Prvo je napravljena usporedba zaustavnog puta na suhoj cesti. S obzirom na to da široke gume imaju znatno bolji grip, zaustavni put od 100 do 0 km/h im je poprilično bolji. Najužoj i najvišoj dimenziji 195/65 R15 bilo je potrebno 38,4 metra da se zaustavi, potom dimenziji 205/55 R16 je trebalo 37,5 metara, 225/45 R17 36,9 metara, a najširoj i najnižoj dimenziji 225/40 R18 tek 36,7 metara.

Uske „balonke“ ili široke niskoprofilne gume, pitanje je sad

No takva sigurnost traje samo dok ne padnu prve kapi kiše. Kad se na cestama stvori već mali sloj vode, rezultati se u potpunosti mijenjaju. ADAC je izmjerio pri kojoj brzini će se stvoriti vodeni klin ispod gume s kojime će se izgubiti trakcija.

Najbolje su se pokazale najuže i najviše gume kojima se vodeni klin stvara tek na 82,7 km/h, potom 205/55 R16 na 76,9 km/h, 225/45 R17 na 72 km/h, a najširoj i najnižoj dimenziji 225/40 R18 se vodeni klin stvara već pri 71,4 km/h. Logika je jasna, široke gume moraju izbaciti znatno veću količinu vode prilikom vožnje pa se tako na mokrome smanjuje i trakcija.

Šire gume traju duže zbog većeg gaznog sloja pa u prosjeku prolaze više od 34,4 tisuće kilometara. S druge strane, užim gumama je radni vijek procijenjen na 30,2 tisuće kilometara, ali će one održavati i znatno manju potrošnju. Šire gume stvaraju veći otpor zraka, a i njihovi naplatci znaju biti teži i za nekoliko kilograma pa ne čudi da imaju veću potrošnju.



Konačno udobnost guma je mnogima i najbitnija. Iako je vrlo često ona subjektivna, ADAC ima posebne senzore za mjerenje udobnosti koji se smještaju ispod vozačkog sjedala. Najuže gume 195/65 R15 pokazale su se i najudobnijima pa one imaju indeks 0, a ostale gume kaskaju po udobnosti i to 205/55 R16 za 3,3%, 225/45 R17 za 3,8% i 225/40 R18 za čak 9,8 posto.

Uzevši sve ove parametre u obzir, ADAC je još jednom pokazao koliko prednosti zapravo imaju uže i više gume. Svakako treba uzeti u obzir i cijenu jer su one i znatno jeftinije pa uže gume svakako odnose pobjedu.



Uske „balonke“ ili široke niskoprofilne gume, pitanje je sad

Povratak na vrhpointer
Zatvori X