Pretraži
Koenigsegg Jesko: Zaboravite sve što ste znali o vrhunskim motorima visokih performansi jer je Koenigsegg upravo postavio neke nove standarde

Koenigsegg Jesko: Zaboravite sve što ste znali o vrhunskim motorima visokih performansi jer je Koenigsegg upravo postavio neke nove standarde

Objavljeno: 05/03/2019 / Autor: Petar Bondek / Copyright © since 1994 - Koenigsegg Automotive AB

Koenigsegg Jesko : Zaboravite sve što ste znali o vrhunskim motorima visokih performansi jer je Koenigsegg upravo postavio neke nove standarde i tehnologije!



V8 razvija 1.280 KS s normalnim benzinom, i pozamašnih 1.600 KS na E85. Okretni moment isto baš nije sramežljiv – 1.500 Nm pri 5.100 o/min, uz 1.000 + Nm bilogdje između 2.700 i 6.170 o/min. Light Speed Transmission (LST), devetbrzinski mjenjač bez sinkrona i sa brzinom…pa baš onom po kojoj je dobio ime.



LST Vam omogućuje optimalnu promjenu brzina bez obzira u kojoj se brzini nalazite – bez problema šaltate iz sedme u četvrtu, bez čekanja na sinkronizaciju – u tradicionalnom mjenjaču s dvije spojke to je nemoguće – jer prvo morate promijeniti iz sedme u šestu, iz šeste u petu…ostatak pogađate. Obično mjenjači s dvije spojke teže oko 140 kg, LST teži 90 sa svim pratećim dijelovima, uz znatno kompaktnije dimenzije.

 

NLO tehnologija dostupna odabranima

Ovako nadmoćno prometalo nosi ime Christianovog tate, što je stvarno najbolji mogući dar za Dan očeva..ili bilo koji drugi dan!



Radno ime Ragnarok nije ostalo, a uostalom – ovako je osobnije i zvuči brzo! Superbrz je i usis zraka, koji posjeduje i mali kaompresor i karbonski spremnik zraka, uz potisak od 20 bara strateški lociranog zraka u sustavu turbopunjača koji odmah zavrti turbine na radne okretaje. Kao i kod svakog Koenigsegga baza je karbonski monocoque, a Jeskov je 40 mm duži i 22 mm viši od prethodnika (Regere), što pruža još veći komfor, uz veću čvrstoću.



Za komfor što se ovjesa tiče je zadužen domaći Öhlins, potpuno podesiv s kontrolama razvijenim unutar Koenigseggove kuće. Stražnja osovina je upravljiva, a prednja ima aktivni Triplex amortizer koji održava optimalnu visinu sprijeda pri dužim aero-opterećenjima..

Fino, baš kao i tona raspoloživog downforcea! Da, karbonski kotači su opet opcija, a iako su veći nego na Ageri RS koju zamjenjuju prednji teži samo 5,9 kg (20” x 9.5”) a stražnji 7.4kg (21” x 12”). Straga dominira ogromni spojler s dva aktivna aero-profila, smješten vrlo visoko da njegov posao ne ometaju turbulencije s podnice/difuzora.



Jesko ima 800 kg downforce već pri 250 km/h, tonu pri 275 km/h…da, te brojke nadilaze one s One:1 pri sličnoj brzini, te predstavljaju porast od 40 posto u odnosu na Ageru RS!maksimum? Debelo preko 420 km/h! Ako to nije dovoljno upozorenje konkurenciji…dihedralna sinkro-helična vrata već čekaju u revolveraškom stavu!


Pogledaj galeriju

Koenigsegg Jesko

Povratak na vrhpointer
Zatvori X