Pretraži
VIDEO: Kineski automobilski proizvođači na velika vrata ulaze na europsko tržište. I izgleda da ne rade istu grešku kao zadnji put

VIDEO: Kineski automobilski proizvođači na velika vrata ulaze na europsko tržište. I izgleda da ne rade istu grešku kao zadnji put

Objavljeno: 23/10/2017 / Autor: Vozim HR / Foto: Chery

Budite iskreni prema sebi, koliko od vas pri spomenu na neki kineski proizvod ima prvu asocijaciju na nešto jeftino, nekvalitetno i brzo pokvarljivo?

Kineski proizvođači automobila sve više gledaju u budućnost te pokušavaju  uspostaviti čvrsto uporište u Europi pa su zadnjih godina počeli stvarati vrhunske brendove s ciljem privlačenja kupaca na globalnom tržištu.


Chery Exeed TX


Kineski brendovi su ovaj novi stav i samopouzdanje pokazali prošli mjesec na sajmu automobila u Frankfurtu, gdje su njihovi “najveći igrači” Great Wall Motor i Chery Automobile signalizirali namjeru da u predstojećim godinama počnu prodavati sofisticirana SUV i crossover vozila diljem Europe.

Wey, novi zvjezdani brend Great Walla, pokazao je tako svoje VV5 i VV7 crossovere za kinesko tržište, kao i XEV električni koncept.

Chery je pak predstavio svoj TX kompaktni crossover, prvi model njihovog Exeed brenda koji cilja na kupce diljem svijeta.


Chery Exeed TX


Na štandu Borgwarda, njemačkog proizvođača koji je oživio zahvaljujući kineskim investicijama, nalazio se BX7 crossover koji je već na kineskom tržištu te bi se ove godine trebao naći i u Europi, kao i Isabella koncept.

Byton, startup s kineskim financiranjem koji predstavlja dio Future Mobilityja te gradi tvornicu u Nanjingu, medijima pokazao električni SUV koji bi se trebao početi proizvoditi 2019. godine.

Drugi kineski “igrači” koje treba istaknuti su Geelyjev Lynk & CO, koji bi trebao pokrenuti prodaju svojeg 01 crossovera 2019. godine.


Lynk & CO 01


Proizvođači poput Great Walla, Cheryja i MG-a ionako već imaju ograničeno prisustvo u Europi i Rusiji te prodaju većinom male automobile i pick-upove. No, ovaj put ciljaju na rastući europski SUV segment, koji bi do 2020. godine, prema novijim procjenama, mogao zauzimati trećinu europskog tržišta.

Na temelju njihovog dosadašnjeg iskustva, na brzorastućem domaćem tržištu, Great Wall i Chery posjeduju novopronađenu sigurnost u svoju mogućnost konkuriranja drugim europskim proizvođačima, kako u Kini, tako i na stranom tržištu, tvrde analitičari koji napominju da su u posljednjih 10 godina Kinezi naučili kako dobro graditi automobile.


Great Wall


U posljednjem desetljeću, isto tako, kineski su se brendovi usredotočili na poboljšanje kvalitete nakon što se sklopili partnerstvo s vodećim opskrbljivačima, kao što su Bosch, Dana i Valeo.

Također su razvili učinkovite 1,5-litrene i 2,-0-litrene benzinske motore s turbopunjačima i hibridne pogone iščekujući oštrije mjere o emisiji štetnih plinova u Kini, koji počinju 2020. godine, a neće im trebati puno prilagodbi kako bi dobili potrebne certifikate i u Europi.

Kako bi se još više približili tržištu, otvorili su europske inženjerske i styling studije te su zaposlili vrhunske dizajnere, uključujući Bytonovog Benoita Jacoba, koji je odgovoran za stil BMW-ovih i8 i i3 električnih modela i  Jamesa Hopea, koji je se prebacio u Chery nakon što je radio s General Motorsom i Fordom.


Byton


I rukovoditelji na najvišim pozicijama stigli su iz njemačkih premium brendova pa je tako danas izvršni direktor Weyja, Jens Steingraeber, produkt menadžer Audi Q3 crossovera, suosnivač Bytona je Carsten Breitfeld, koji je radio za BMW-ov i podbrend, dok je Borgwardov izvršni direktor Ulrich Walker, koji je prethodno vodio Daimlerove operacije u Kini.

Inače, Great Wall i Chery su osvojili tržišni udio u Kini zato što su ponuditi jednake ili bolje značajke od stranih proizvođača, i to po nižoj cijeni. Pretpostavlja se da će istu strategiju upotrijebiti i na europskom tržištu.

Uz to, Kinezi su učili i od južnokorejskih proizvođača Hyundaija i Kie koji su se u Europi i Sjevernoj Americi ustoličili s dugim jamstvima i velikom pouzdanošću.


Hyundai Vision G


Wey je, primjerice, na kineskom tržištu preuzeo mjesto početnog modela za premium kupce, s početnom cijenom od 25.000 eura.

Analitičari smatraju da Great Wall i Lynk & CO, koji dijeli platformu sa svojim manjinskim dioničarom, Volvom, imaju najveće šanse za uspjeh u Europi. “Lynk cilja na mlade profesionalce, kombinirajući obećavajuće inovacijske pristupe putem električnih napajanja, povezivosti i mobilnih usluga”, objasnio je Peter Hage iz Districom grupe, konzultantske tvrtke za automobilsku industriju.

Izuzevši Borgward, kineski brendovi još nisu pokazali modele koji bi danas mogli biti lansirani u Europi, nego sve tek očekujemo. No, čak i kada stupe na europsko tržište, očekuju ih brojne prepreke jer je riječ o vrlo konkurentnom tržištu s raznim očekivanjima kupaca, od dizajna preko kvalitete do performansi. A proći će i neko vrijeme dok kupci ne izgrade svijest o kineskim brendovima i prihvate ih.


Pogledaj galeriju

Kineski brendovi će, uz to, imati pune ruke posla gradeći prodajne i posredničke mreže, što im nije lako ni kod kuće. Upravo zato, Byton će uzimati narudžbe, poput Tesle s Modelom 3 te će kupcima prodavati gotov proizvod preko maloprodajnih partnera. O sličnom modelu prodaje, barem za prvu ruku, razmišlja i Lynk.

Sve to, širom otvorenih očiju, dočekat će pak europski proizvođači automobila, koji su spremni uzvratiti “paljbu” jer europsko tržište ipak predstavlja osnovu za održivost tehnologije i proizvode te se smatra ključnim korakom u izgradnji međunarodne robne marke i distribucijske mreže. Drugim riječima, Europa predstavlja potpuno drugačiju razinu, na kojoj nije najvažniji profit, nego uspostava imena brenda.


Povratak na vrhpointer
Zatvori X