Pretraži
Kina nezaustavljivo preuzima vodstvo u prodaji električnih vozila, ali to nužno neće smanjiti onečišćenje

Kina nezaustavljivo preuzima vodstvo u prodaji električnih vozila, ali to nužno neće smanjiti onečišćenje

Objavljeno: 10/09/2017 / Autor: Vozim HR / Foto: Screenshot

Unatoč pokušajima da električna vozila postanu mainstream na europskom i američkom tržištu, Kina je ta koja je preuzela vodstvo u prelasku na električni pogon.

Ranije ovaj tjedan, konzultantska tvrtka AlixPartners otkrila je naime svoj indeks automobilske elektrifikacije – izračun koji umnožava broj prodanih električnih vozila s električnim dometom koji stvaraju tzv. “e-range” vozila – prema kojem se Kina smjestila na vrh ljestvice.


Kina, električna vozila


Kina, tj. regija “velika Kina” u drugoj je četvrtini ove godine prodala 22,5 milijuna kilometara električnog raspona. Kako biste stekli pravi uvid o kolikoj udaljenosti govorimo, Europa je prodala 12,6 milijuna kilometara, Sjeverna Amerika 9,89 milijuna kilometara, a Japan i Koreja 2,07 milijuna kilometara.

Kina je, s druge strane, u prvoj četvrtini 2013. godine prodala samo 360 010 km električnog dometa, što dovoljno pokazuje koliko je širenje industrija električnih automobila otad doživjela.


Pogledaj galeriju

U Kini je vodeće mjesto preuzeo Tesla, sa 10,63 milijuna prodanih kilometara, dok se među top 10 proizvođača automobila nalaze Renault-Nissan, GM, BMW, Hyundai i lokalni proizvođači: BYD Auto, BAIC, Zhejiang Geely holding grupa, Ninghai Zhidou električna vozila i Anhui Jianghuai automobili.


Tesla Model 3


Kina, istina, predvodi u prodaji električnih automobila, no ona je i dalje itekako ovisna o fosilnim gorivima koje koristi za napajanje svojih tvornica.

Drugim riječima, električna vozila izgrađena u Kini potroše više energije u “životu” nego tradicionalni automobili s benzinskim i dizel motorima.


Povratak na vrhpointer
Zatvori X