Pretraži
Kamaz opet “nagazio po plinu”; na put od Bajkalskog jezera do Kine kreće pogonjen dizelom i metanom!

Kamaz opet “nagazio po plinu”; na put od Bajkalskog jezera do Kine kreće pogonjen dizelom i metanom!

Objavljeno: 12/07/2019 / Autor: Petar Bondek / Photo: Gazprom

ilk Way Rally : Gazprom je glavni pokrovitelj 2019 Silk Way Rallyja i pokrovitelj tvorničke momčadi Kamaza, pa nije čudo da je Kupriyanovov Kamaz 4326 T4 krenuo na putovanje od Bajkalskog jezera preko tajgi i stepa Mongolije i Sibira sve do kineskog Dunhuanga pogonjen dizelom i metanom!

Naravno, pričamo o Rusiji i Gazpromu, pa ekipa s braćom Kupriyanov i mehaničarom Galyautdinovim neće imati problema s “tankanjem” – u Rusiji samo Gazprom ima oko 300 crpki na kojima se toči prirodni plin! Start utrke je na Bajkalskom jezeru, pa avanturu nastavljaju na sibirskim planinama da bi se preko pustinje Gobi spustili do cilja u Kini.

Silk Way Rally : Zvuči znatno zanimljivije od ex-Dakara kojeg su preuzeli Saudijci (start 2020.).

Prednosti plinskog goriva već odavno znamo, a samo spomenimo da je cijena kubnog metra plina u Rusiji 16 rubalja (1,67 kn).

Kamaz već godinama proizvodi CNG motore, a 16,16 litarski V8 koji se nalazi u 16 tona teškom 4326 trkaćem rally stroju pumpa oko 950 KS, te razvija maksimum od 165 km/h.

Najbitniji podatak je onaj o okretnom momentu – 4.000 Nm gura ovaj projektil kroz tajge i kroz pustinju. Trkaći Kamaz ima spremnik za naftu od 1.000 l, dok je CNG spremnik obujma 356 l. Da li će ove godine dvogorivni Kamaz osvojiti rally vidjet ćemo uskoro…

Prvi je  CNG kamion KAMAZ-Master Team (uz izdašnu podršku Gazproma i VTB Banke) predstavio još 2013., što znači da su proizvođači kamiona opet malo ispred s tehnologijom u odnosu na auto-industriju. Kao i obično…

Pogledaj galeriju

Kamaz Silk Way Rally

Povratak na vrhpointer
Zatvori X