in

Tehnički pregled: Koliko košta i koje su najčešće greške?

Tehnički pregled: Koliko košta i koje su najčešće greške?
ChatGPT

Tehnički pregled najčešće nas košta manje nego što mislimo ako gledamo samo pregled, ali ukupni iznos naraste kad pribrojimo eko-test i sve obveze vezane uz registraciju. Dobra vijest je da većinu “padova” na tehničkom pregledu možemo spriječiti s 15 minuta provjere prije dolaska.

Kad pričamo o tome koliko košta tehnički pregled vozila, ključno je razlikovati osnovne naknade za sam pregled (opći dio + EKO-test) od ostalih stavki koje se često plaćaju u stanicama zajedno s pregledom (npr. administrativne radnje, razne propisane obveze). Zato se mnogi iznenade na šalteru, iako je cijena tehničkog pregleda kao takva jasno definirana.

Svi smo se našli u situaciji da jurimo na tehnički u zadnji tren, pa se tek tamo sjetimo da nam ne radi žaruljica ili da je guma na rubu. U nastavku donosimo savjete i rješenja kako procijeniti trošak i izbjeći najčešće greške.

Key takeaways

  • Osnovna cijena tehničkog pregleda vozila sastoji se od općeg dijela + EKO-testa, a iznosi ovise o vrsti vozila i motoru.
  • Na iznose naknada obračunava se PDV, pa je važno gledati radi li se o iznosu s PDV-om ili bez njega.
  • Ukupni trošak često je veći jer se u stanicama za tehnički pregled vozila plaćaju i administrativne radnje te druge propisane obveze.
  • Najčešće greške zbog kojih vozila padaju su kočnice, svjetla/pokazivači smjera, ovjes/gume i EKO-test.
  • Prvi ponovljeni pregled u roku 15 dana ne naplaćuje se za opći dio, a ponovljeni EKO-test se naplaćuje 50% (u tom roku).
Koliko košta tehnički i što sve ulazi u iznos
ChatGPT

Koliko košta tehnički i što sve ulazi u iznos

Kad pitamo “koliko košta tehnički pregled”, najpoštenije je reći: ovisi o tipu vozila i vrsti motora, a zatim se na to nadovežu dodatne stavke ako istovremeno radimo registraciju/ovjeru i plaćamo propisane obveze. Osnovne naknade za tehnički pregled vozila (opći dio + EKO-test) propisane su odlukom, uz napomenu da se na iznose obračunava PDV.

Evo najčešćih stavki (iznosi su naknade, bez PDV-a):

StavkaZa koga/štoIznos
Opći dio pregledaOsobni automobil / priključno vozilo / traktor23,36 €
EKO-test (diesel)Vozilo s dizelskim motorom15,71 €
EKO-test (BEZ-KAT)Vozilo bez katalizatora8,12 €
EKO-test (REG-KAT)Vozilo s katalizatorom15,25 €
Provjera dokumentacije prije registracijeUvid/provjera uplata obveza itd.7,06 €
Ovjera prometne dozvoleKad produžujemo važenje7,06 €

Napomena koju često zaboravimo: ako padnemo pa se vraćamo, prvi ponovljeni tehnički pregled u roku 15 dana ne plaća se za opći dio, a ako ponavljamo samo EKO-test u tom roku, plaća se 50% iznosa EKO-testa.

Zašto je 15 dana bitno?
Zato što nam daje realan “buffer” da otklonimo kvar (npr. zamjena žarulje, podešavanje svjetala, sitni servis kočnica) bez dodatnog udara na cijenu tehničkog pregleda.

Gdje obaviti pregled i kako odabrati stanice za tehnički pregled vozila

U praksi nam je najbitnije da odaberemo najbližu i logistički najlakšu lokaciju, pogotovo u sezoni registracija. Popis stanica za tehnički pregled vozila možemo provjeriti na službenom CVH popisu stanica za tehnički pregled.

Ako želimo unaprijed složiti budžet, koristan je i HAK kalkulator troškova, jer “ukupno” često nije isto što i sama cijena tehničkog pregleda.

Tehnički pregled vozila i najčešće greške zbog kojih se pada

Iako tehnički pregled provjerava puno stavki (od identiteta vozila do ispravnosti sustava i opreme), u stvarnosti se najviše problema vrti oko nekoliko “klasika”: kočnice, svjetla, ovjes/kotači/gume i rezultati EKO-testa. To potvrđuju i statistike koje se redovito objavljuju u medijima na temelju podataka s pregleda.

Svjetla i signalizacija
ChatGPT

Svjetla i signalizacija

Najčešći scenarij: pregori žarulja (pozicija, stop, žmigavac) ili je snop kratkog svjetla krivo podešen. Ovo je “jeftin pad” koji najviše živcira jer ga možemo izbjeći u 2 minute.

Kočnice

Tu ulazimo u skuplje priče: istrošene pločice/disc, neujednačeno kočenje, ručna kočnica koja ne drži kako treba. Kočnice su među najčešćim razlozima negativnog nalaza, pa se isplati napraviti brzu provjeru osjećaja na pedali i ručnoj, a kod sumnje – servis prije pregleda.

Ovjes, gume i kotači

Istrošene gume (posebno rubovi), luft u ovjesu, neispravni amortizeri ili problemi s osovinama i ležajevima često isplivaju baš na liniji.

Mali trik prije dolaska na liniju
Dan prije napravimo “krug provjere”: sva svjetla, tlak u gumama, brisači/tekućina, trokut/prsluk/prva pomoć, te kratka probna vožnja uz test kočenja na sigurnom mjestu.

Zaključak

Tehnički pregled je predvidljiv i po pitanju troška i po pitanju grešaka: osnovna cijena tehničkog pregleda proizlazi iz općeg dijela i EKO-testa, a ukupni iznos raste kad se u istom posjetu rješavaju i obveze oko registracije u stanicama za tehnički pregled vozila. Kad prije odlaska uhvatimo svjetla, kočnice, gume/ovjes i potencijalni problem s ispušnim sustavom, tehnički pregled vozila najčešće prođe bez stresa i nepotrebnog povratka. A ako kupujemo auto, dobro je razmišljati i šire – kako provjeriti rabljena vozila prije nego uopće dođemo do dana registracije.

Članak objavio Seoteam

Što je reli utrka i zašto se razlikuje od klasičnih utrka?

Što je reli utrka i zašto se razlikuje od klasičnih utrka?