Pretraži
Kako funkcionira novi Opelov adaptivni tempomat?

Kako funkcionira novi Opelov adaptivni tempomat?

Objavljeno: 04/04/2017 / Autor: Vozim HR / Foto: Opel

Nova Opel Astra hatchback i Sports Tourer karavan dostupni su s adaptivnim tempomatima (ACC) i to u modelima s ručnim, kao i automatskim šeststupanjskim mjenjačima.

U usporedbi s klasičnim tempomatima, ACC pridonosi udobnosti i smanjenom stresu kod vozača tako što održava zadanu udaljenost od vozila ispred. ACC automatski podešava brzinu kretanja kako bi pratio vozilo ispred, u skladu sa zadanom udaljenosti. Sustav isto tako usporava vozilo kad se počne približavati sporijem vozilu, čak ako je potrebno i blagim aktiviranjem kočnica. Ako vozilo ispred poveća brzinu, ACC isto tako povećava brzinu vozila, sve dok ne dosegne maksimalnu brzinu.


Opel Astra

Foto: Opel


ACC se, drugim riječima, ponaša kao klasičan tempomat ako ispred nema drugih vozila, dok će za vrijeme vožnje na nizbrdici također održavati zadanu brzinu kretanja, aktiviranjem kočnica.

Posljednja Opelova generacija ACC sistema ne koristi samo radar, već i prednju kameru, kako bi što preciznije locirao vozilo koje se kreće ispred njega u istoj traci, a sustav funkcionira pri brzinama od 30 do 180 km/h. Kod verzija s automatskim mjenjačem, može pak zaustaviti automobil do potpunog mirovanja, ako se zaustavi vozilo ispred njega, što dodatno pomaže vozaču, primjerice u gužvama.


Opel Astra

Foto: Opel


Kod verzija modela Astra s 1.6 CDTI i 1.6 ECOTEC Direct Injection Turbo motorima, tijekom vožnje u gradskim uvjetima, ACC sustav nakon zaustavljanja u roku tri sekunde samostalno ponovno pokreće automobil, kada se vozilo ispred njega počne udaljavati. Ako vozač sam ne reagira, dobiva vizualno i zvučno upozorenje, kako bi sam mogao pokrenuti automobil dok ne postigne željenu brzinu.

Inače, vozač može kontrolirati rad ACC sustava pomoću prekidača na upravljaču, birajući između “near”, “mid” ili “far” opcija, koje se odnose na udaljenost od vozila ispred njega. Prekidači “SET-/RES+” kontroliraju brzinu vozila, dok podaci na tabli s instrumentima obavještavaju vozača o zadanoj brzini i izabranom razmaku od vozila ispred, ako se ispred automobila odjednom pojavi automobil.


Opel Astra Sports Tourer

Foto: Opel


ACC i Astrini dodatni sustavi pomoći vozaču, glavne su komponente autonomne vožnje i inteligentnih automobila budućnosti.

Sistem održavanja automobila u zadanoj traci (Lane Keep Assist) laganim korektivnim skretanjem održava Astru u traci kojom se kreće, a ako vozilo koje se nalazi ispred napusti tu traku, aktivira se upozorenje (Lane Departure Warning).


Pogledaj galeriju

Automated Emergency Braking, Integrated Brake Assist, Forward Collision Alert i Following Distance Indication pomažu pak u izbjegavanju ili ublažavanju prednjih sudara. Niz crvenih LED indikatora počne svijetliti na vjetrobranu ako se Astra prebrzo približava vozilu ispred, tj. ako postoji opasnost od sudara. A cijelo to vrijeme kamera smještena na vrhu vjetrobranskog stakla prikuplja podatke nužne za funkcioniranje ovog sustava.


Povratak na vrhpointer
Zatvori X