Pretraži
Kad farmeri podivljaju ; Guy Martin srušio brzinski rekord za traktore !

Kad farmeri podivljaju ; Guy Martin srušio brzinski rekord za traktore !

Objavljeno: 28/06/2019 / Autor: Petar Bondek / Photo: JCB

Brzinski rekord za traktore : “Na traktoru od ranoga jutra, denes sam se moral tresti, ni za gablec cajta nije – volja mi je hmiru sesti…” vjerojatno je pjevao Guy Martin za volanom ovog prekrasnog čudovišta dok je tutnjao Yorkom…sa 166.72 km/h!

Big Boys – Big Toys!

Budimo realni – mogućnost da Guy Martin ikad osvoji Isle of Man TT su svake godine sve manji – lomio je sve kosti u tijelu, letio, gorio – i nakon 17 penjanja na podij najviša stepenica mu je neodsanjani san. Čovjek zbog kojeg je engleski jezik došao na zao glas naravno ne propušta nijednu priliku da podigne razinu adrenalina, pa čak kad izazov poprimi – oblik traktora!

Brzinski rekord za traktore

Guy i modificirani JCB Fastrac su sletili na zračnu luku Elvington da oslobode svu snagu JCB-a na najbolji mogući način – rušenejm britanskog brzinskog rekorda za traktore! Zašto baš taj komad asfalta? Zato jer je s 2.896 m to najdulja poletno-sletna staza u V.Britaniji!

 

Uz pomoć Williamsa

Sam Fastrac je baziran na seriji 4000, no znatno je olakšan, aerodinamički usklađen, a mnoge komponente su radi velikih opterećenja posuđene s veće serije 8000. Motor je JCB 7.2-litreni šestcilindraš, s maksimalnom snagom od 1.000 KS, no za potrebe rekorda se skoro upola smanjila – bitniji je okretni moment od 2.500 [email protected],500 o/min!

Brzinski rekord za traktore

Što se mjenjača tiče umjesto serijskog Agco CVT je ugrađen ručni šestbrzinski  s tegljača. Za dodatni potisak nije dodan još jedan turbo, već je odluka pala na električni kompresor, koji se palio između promjena brzina, prije aktivacije turba na 3.300 o/min – da anulira turbo-rupu! Zašto je baš Guy Martin ispao idealan izbor za ovu misiju? Zato jer je mehaničar za kamione i tako savršeno razumije sve tehničke zavrzlame oko velikih strojeva! A uostalom vlasnik je svjetskih brzinskih rekorda u soapboxu, u hovercraftu i na Zidu smrti…toliko o ovisnosti o brzini!

Brzinski rekord za traktore

Pogon je ograničen na stražnji, a znatne modifikacije su uzrokovale dijetu od čak 2,5 t – sa serijskih 7,0 t je rekorderski Fastrac pao na sprinterski – anoreksičnih pet tona! mOžda ovaj pokušaj izgleda kao jednostavan pothvat, no započeo je prije više od godinu dana, a izveli su ga desetorica mladih inženjera, uz pomoć specijalista za motore Ricarda, F1 momčadi Williamsa  koja se primila aerodinamike te Delphija koji se primio elektronike. Ozbiljne suradnje za ozbiljan krajnji rezultat! Svaka čast i Guyu i JCB-u!

 

Pogledaj galeriju

Brzinski rekord za traktore

Povratak na vrhpointer
Zatvori X