Pretraži
Jimny se vraća u prodaju: Suzuki morao ukloniti stražnja sjedala kako bi prošao ekološke zahtjeve

Jimny se vraća u prodaju: Suzuki morao ukloniti stražnja sjedala kako bi prošao ekološke zahtjeve

Objavljeno: 11/09/2020 / Autor: Tin /

Suzuki Jimny se vraća u prodaju – Novi Suzuki Jimny definitivno je jedan od najslađih automobila današnjice, ali rijetko tko zna da se ispod poklopca motora sakriva prljava tajna. Naime, 1,5-litreni atmosferski motor koji ga pokreće ima poprilično veliku emisiju štetnih plinova CO2 – 170 g/km u verziji s automatskim mjenjačem i 154 g/km u verziji s ručnim mjenjačem.

Uzevši u obzir konkurentne moderne motore sličnih dimenzija ili slične snage (102 KS), tolika količina CO2 je jednostavno ogromna. Kako bi stavili te brojke u perspektivu, najbolje je reći da 3,0-litreni redni ‘šestak’ iz BMW-a M340i zagađuje manje nego mali Jimnyjev motor.

Stoga ne treba čuditi da je Suzuki nakon samo nekoliko mjeseci proizvodnje, malog terenca morao povući s europskog tržišta. S obzirom na to da japanski proizvođač podosta kasni za konkurencijom s elektrifikacijom motora te da trenutno ne postoji šansa da se postigne predviđena emisija od 95 g/km, na Jimnyju su se morale napraviti određene promjene.


Suzuki Jimny odlazi sa EU tržišta

Suzuki Jimny se vraća u prodaju

Suzuki Jimny se vraća u prodaju


Suzuki Jimny se vraća u prodaju

Konačno, prošlo je nekoliko mjeseci od prestanka proizvodnje, napravile su se određene promjene i Jimny se napokon vratio na europsko tržište. No mali terenac više nema stražnju klupu te je službeno postao lako gospodarsko vozilo. Sigurno se sada pitate kako samo te dvije promjene mogu napraviti toliko razliku pa evo i odgovora.

Naime, Europska unija za laka gospodarska vozila ima blaže zakone pa oni trebaju ispuniti ekološku normu od samo 147 g/km. Uklonivši stražnju klupu na Jimnyju, stvara se dodatan prostor za utovar u prtljažnik te mali terenac automatski ispunjava sve uvjete za taj segment vozila.



Prtljažni prostor tako sada ima obujam od 863 litre, što je za 33 litre više nego kad bi se spustila nekadašnja stražnja klupa. Ostalih promjena praktički da i nema. Jimny je tako zadržao svoje velike terenske sposobnosti, jednaku tehnologiju i isti motor. Jedino što je sigurnost poboljšana dodatnim sustavom za SOS poziv u slučaju nesreće.

Cijene za hrvatsko tržište još uvijek nisu poznate, ali pretpostavlja se da će biti vrlo slične onima od prije. Podsjetimo, početna cijena za Jimny 1,5 4WD Comfort je kretala od 165 tisuća kuna, bogatiji paket opreme bi kretao od 181 tisuće kuna, a isti takav s automatskim mjenjačem bi koštao oko 200 tisuća kuna.


Pogledaj galeriju


Suzuki Jimny se vraća u prodaju

Povratak na vrhpointer
Zatvori X