Pretraži
Hyundai Santa Cruz je prvi pickup iz Koreje za globalno tržište

Hyundai Santa Cruz je prvi pickup iz Koreje za globalno tržište

Objavljeno: 04/10/2019 / Autor: Mihael / Foto: Hyundai

Prve konkretne informacije o prvom pickupu iz Hyundaija dolaze nam iz daleke Australije. Australija je važno tržište za Hyundai, zato vodeći čovjek australskog ogranka Hyundaija najavljuje dolazak pickupa na tržište. Ono što Europljani i Amerikanci nazivaju pickupom, to Australci zovu uteom. Ipak, postoje bitne razlike.

Dok pickup koristi konstrukciju sličniju kamionima, sa kaorserijom pričvršćenom za čvrstu i masivnu šasiju, ute je zapravo jako sličan osobnim automobilima gdje je zapravo samo izrezan stražnji dio karosrije i ugrađena pregrada koja dijeli otvoreni teretni prostor od putničke kabine. Naziv ute dolazi kao skraćenica od „utility coupe“, bukvalno prevedeno „korisni kupe“.

Da ne ulazimo dalje u razlikovnost pickupova i australskih utea na općoj razini, vratit ćemo se Hyundaiju i njegovim planovima na tom polju. Nije još sasvim jasno, ali je vrlo izvjesno da će Hyundai zapravo napraviti dva vozila naliku pickupu. Jedno će zapravo biti više nalik pravom australskom uteu dok će drugo biti teretnije vozilo poput pravih pickupova kakve smo naučili gledati u američkim filmovima.


Hyundai pickup

Hyundai pickup

Hyundai pickup


Hyundaijev koncept Santa Cruz trebao bi predstvaljati ovu ute verziju namjenskog vozila. Pri tome iz Hyundaija najavljuju da se spramju lansirati pravi ute koji će prije svega biti praktičan, a ne samo neko pozersko prometalo s otvorenim prtlajžnikom. Trenutačno su u intenzivnom procesu slaganja svih kockica kako bi završni proizvod bio atraktivan kupcima. Santa Cruz je definiran kao dizajnerska nit vodilja, sada još trebaju riješiti pitanja pogonskog sklopa koji bi svakako trebao doći u nekoliko izvedbi.

Pored utea koji se temelji na principu šasije i karoserije iz jednog dijela (poput osobnih automobila), Hyundai planira napraviti i vozilo koje će imati konstrukciju tipičnog pickupa. To znači da osnovu vozila čini masivna i rigidna šasija koja na sebi nosi tijelo, odnosno karoseriju. Ista ta šasija je noseći element motora i ostalih pogonskih sklopova. Takva konstrukcija omogućuje izvanredne terenske sposobnosti ali i prijevoz većega tereta.

Ova punokrvna pickup varijanta izravno će konkurirati već etabliranim imenima poput Toyote Hilux i Forda Rangera. Hyundai će troškove razvoja i proizvodnje dijeliti sa sestrinskom Kiaom pa se očekuje da će oba proizvođača lansirati svoje varijante dotičnih vozila. Ostaje nam za vidjeti koliko će uspješni biti Hyundai i Kia u svome naumu s obzirom da već postoje pokazatelji, barem na europskom tržištu da pickupovima pada potražnja.

Podsjetimo, nedavno je Mercedes najavio da gase X klasu pickupa jer im je slaba prodaja. Smatramo da bi Hyundai trebao polučiti bolje rezultate na ovom polju jer može ponuditi konkurentno vozilo po pristupačnoj cijeni, bez velike brige oko čuvanja luksuznog premium branda.


Pogledaj galeriju


Hyundai pickup

Povratak na vrhpointer
Zatvori X