Pretraži
Hommage Ferrarijevom „Pekarskom kombiju“ baziran na 550 Maranellu je već u fazi izrade!

Hommage Ferrarijevom „Pekarskom kombiju“ baziran na 550 Maranellu je već u fazi izrade!

Objavljeno: 09/01/2019 / Autor: Petar Bondek / Photo: Niels van Roij Design, Newspress

Da, već ste negdje čuli za njega, ali da Vam pomognem – ne radi se o Ruudu van Nistelrooyu, bivšoj špici Reala i Manchestera. Riječ je o onom frajeru koji je od Tesle napravio najbolji shooting brake ovog desetljeća, a izgleda da nije gotov s dobrim idejama.

Nova se zove Breadvan Hommage, no pošto Vam to možda ne govori mnogo. „Breadvan“  se odnosi na jedan jedini Ferrari 250 GT SWB Breadvan iz 1962., baziranom na 250 SWB –u iz 1961, s brojem šasije 2819 GT. Zašto je taj unikat toliko poseban (osim što se radi o unikatnom Ferrariju?).

Da skratim priču grof Giovanni Volpi (vlasnik teama Scuderia Serenissima)je 1962. povjerio zadatak legendarnom inženjeru Giottu Bizzarriniju da napravi aero – upgrade na Ferrariju 250 GT SWB da bi bio kompetitivan s drugim Ferrarijem baziranom na 250 SWB –u – 250 GTO –u.

Čemu to? Enzo je odbio prodati nove GTO-e Volpiju jer je Volpi preoteo nekoliko zaposlenika Enzu u ATS-u. Donor je bio 250 SWB Competition #2189GT, koji je u rukama  Oliviera Gendebiena i Luciena Bianchija završio drugi na 1961 Tour de France. Gendebien je prodao SWB-a Volpiju, a legendarni GT je nudio laganu karoseriju, minimalnu opremu i Tipo 168 motor sa skoro 300 KS.

Bizzo je primjenio sve ideje koje je primjenio radeći na GTO-u, skupa sa specijalistom za karoserije Pierom Drogom, a rezultat je bio dramatično nizak prednji kraj s produženim stražnjim krajem koji je slijedio teoriju aerodinamike doktora Wunibalda Kamma.



Shooting brake izgled je nagnao uvijek sarkastične Francuze da ga nazovu „La Camionnette“, dok su ga engleski novinari odmah prekrstili u „Breadvan“. Nakon svih promjena bio je lakši od GTO-a za čak 65 kg (935 kg). Debitirao je na 24 hrs du Mans 1962., te je odmah prešao sve GTO-e, te držao sedmo mjesto sve do kvara pogonske osovine.

Znatno veća ostavština je ona dizajnerska – mnogi su primjetili prednosti Kammovog repa pa su ga kopirali – Ford J i GT40, Maserati Tipo 154 i Alfa Romeo Giulia TZ su samo neki od starijih primjera, Citroën CX ili Ferrari FF, no Breadvan nije bio prvi – Ledwinkina Tatra ga je imala na 77-ici 1934, kao i BMW 328 “Mille Miglia” Kamm coupé šest godina kasnije.

Princip Kammove teorije je taj da lagano spuštanje linije stražnjeg kraja koje je naglo odrezano vertikalnom površinom maksimalno smanjuje aero-drag a ujedno zadržava praktičan dizajn automobila. Da, „Kammback“ ima većina novih hibrida, od Priusa do Insighta!



Sad će ga imati i Breadvan Hommage baziran na Ferrariju 550 Maranello, koji je baš kao i 250 GT klasični Ferrari s V12 ispred kočije i petstupanjskim ručnim mjenjačem. Da, proces transformacije je već započeo a Maranello će dobiti pregršt Breadvanovih usisnika, te identični kut stražnjeg Kamm –kraja i prozirnu kupolu za V12.


Zapravo, samo će vjetrobransko staklo ostati isto! Uopće ne sumnjamo da će Niels i dečki opet pogoditi sridu kao i sa Teslom! Dok se ne pojavi Hommage, uživajte u videima originalnog Breadvana s Goodwooda!




 

 

Pogledaj galeriju

 

Povratak na vrhpointer
Zatvori X