Pretraži
HELL KITTY; Tko kaže da kompresorski HEMI V8 NE stane u Mazdu Miatu?

HELL KITTY; Tko kaže da kompresorski HEMI V8 NE stane u Mazdu Miatu?

Objavljeno: 09/10/2019 / Autor: Petar Bondek / @Barrett-Jackson

Ispljunuti 36.300 $ za Miatu iz 1999. možda zvuči kao rezervacija jednosmjerne karte za Ludograd, no ako uzmete u obzir da navedena ima Hellcat V8 sa 707 KS…

Ovo je sjajna investicija ukoliko Vam je otac u upravnom odboru Bridgestonea, Michelina, Pirellija ili Continentala. Za sve ostale je super prilika da uz grmljavinu V8 motora iz Dodgea Challengera SRT nafrljite “Smoke on the Water” dobrih starih Dubokih Purpleovaca.

Po mnogima (uključujući i mene), ovo je uništavanje savršenog malog sportskog automobila, no opet je vrhunski inženjerski izazov.

 

HEMIata story: Veyron u malom?

Pomalo me cijela priča podsjetila na šokirane friške zaposlenike Bugattija kad je na nekom božićnom domjenku njihov šef teturajući počeo bulazniti o superautomobilu s preko 1.000 KS koji će letjeti preko 400 km/h…

Svi znamo kako je to završilo – Veyron je naposlijetku isporučio obećano, no u medije nikad nije iscurio broj zaposlenika s razorenim brakovima, ovisnosti o alkoholu i opijatima i troškovima psihoterapije. Svatko može napraviti superskupi superautomobil, no V8 HEMiatu?

Koliko radnih sati je potrebno za transformaciju serijske MX-5 u HEMIatu? Svi raspoloživi! Tu dolazimo baš do glavnog problema na koje su naišli prošvicani inženjeri u plavim kutama s Macaronom – Bugatti Veyron je nevjerojatno kompaktan uzevši u obzir da ima motor sa 16 cilindara, četiri turba i deset hladnjaka.

Sam HEMI teži 181 kg, Mazdin 1,8 pedesetak kila manje, no ovdje su veći problem – gabariti samog motora i mjenjača. Naravno da su kompletan ovjes, prostor motora i pregrada kabine doživjeli kompletni makeover, no finalni produkt uopće ne izgleda nakaradno – OK, motor strši ko’ ona stvar u sladoledu, ali osim njega – sve 5!

 Brojevi? Nevažni u ovom slučaju – HEMIata je znatno brža od originala, a ako se uzme u obzir da MX-5 1.8 originalno teži 1.100 kg, a Dodge Challenger SRT Hellcat čak 2.013 kg…zaključite sami! Na Barrett-Jacksonovoj aukciji u Las Vegasu kupnja ove Miate nije bila nikakav rizik – nego odlična investicija!

 

Matematika je jednostavna – uz 707 KS i skoro tonu manje od donora ova HEMIata je idealan kiropraktičarski alat!

 

 

Pogledaj galeriju

 

Povratak na vrhpointer
Zatvori X