Pretraži
Fićekima već godinama raste cijena, ali ova verzija košta pravo malo bogatstvo

Fićekima već godinama raste cijena, ali ova verzija košta pravo malo bogatstvo

Objavljeno: 04/05/2020 / Autor: Tin / Foto: erclassicsholland/ YouTube

Fićekima već godinama raste cijena, ali ova verzija košta pravo malo bogatstvo – Zastava 750 ili poznatija kao „Fićek“ je legenda koja je motorizirala cijelu Jugoslaviju. Bio je to prvi proizvedeni automobil unutar granica bivše države koji su si skoro svi mogli priušititi. Naime, uvijek se iznosila činjenica da je za kupovinu novog „Fićeka“ bilo potrebno samo šest mjesečnih plaća.

„Fićek“ se svakako već smatra klasikom, ali zanimljivo je vidjeti koliko mu posljednjih godina raste vrijednost. Dok se prije tri do četiri godine dobar primjerak mogao pronaći za samo 3500 kuna, danas će barem oni u voznom stanju stajati skoro deset tisuća kuna. Osim toga, sve više restauriranih primjeraka na hrvatskim oglasnicima prelazi cijene od čak 75 tisuća kuna.

Ono što je „Fićek“ bio za Jugoslaviju, tako je Seat 600 bio za Španjolsku. Oba automobila proizvedena su po licenci uspješnog talijanskog mališana Fiata 600, a tijekom 50-ih, 60-ih i 70-ih godina prošloga stoljeća napravili su značajnu razliku u motorizaciji naroda.



Prve verzije oba modela dolazile su s obrnutim vratima te su poznatije kao „kontraši“, ali kasnije su ugrađivana klasična vrata. Koristili su se motori od 633 i 767 kubika, ali s obzirom na to da se jugoslavenski „Fićek“ proizvodio čak 12 godina duže od španjolskog, s vremenom je ponuđena i verzija s motorom od 843 kubika.

Seat 600 se najviše razlikovao po tome što je napravljeno znatno više karoserijskih izvedbi. Tako su proizvedene i sportske verzije, kupeovske, buggy i kabrioleti, a razvijali su ih ili sama tvornica ili druge tvrtke prema istoj osnovi.

Fićekima već godinama raste cijena, ali ova verzija košta pravo malo bogatstvo

No jedna od najposebnijih izvedbi karoserije je ona sa četverima vrata koja se od 1964. do 1967. godine proizvodila jedino u Seatovoj tvornici. Takva verzija je proizvedena u samo 18.200 primjeraka, a s obzirom na to da se smatra da je danas preživjelo samo oko 250 komada, cijene su joj počele turbulentno rasti.


Fićekima već godinama raste cijena, ali ova verzija košta pravo malo bogatstvo

Fićekima već godinama raste cijena, ali ova verzija košta pravo malo bogatstvo

Fićekima već godinama raste cijena, ali ova verzija košta pravo malo bogatstvo


Takva verzija naziva se Seat 800. Iako se motori i ostale tehničke specifikacije nisu razlikovale od standardne verzije, karoserije mu je produžena za 18 centimetara. Sprijeda se nalaze vrata kao kod „kontraša“, a straga su ugrađena klasična vrata s leptir prozorima.

Jedan takav primjerak nedavno se našao i na prodaji u nizozemskoj tvrtki E&R Classics. Riječ je o izuzetno očuvanom Seatu 800 pa je na njemu još uvijek originalna siva boja i bež unutrašnjost. Pokreće ga motor od 767 kubika, jednak kao i u „Fićeku“, pa tako razvija 29 konjskih snaga. No njegova cijena nije nimalo mala – gotovo 19.950 eura (oko 150 tisuća kuna).


Pogledaj galeriju


Fićekima već godinama raste cijena, ali ova verzija košta pravo malo bogatstvo

Povratak na vrhpointer
Zatvori X