Pretraži
Fiat odustaje od malih automobila zbog sve skuplje proizvodnje i rigoroznih eko-normi

Fiat odustaje od malih automobila zbog sve skuplje proizvodnje i rigoroznih eko-normi

Objavljeno: 07/11/2019 / Autor: Mihael / Foto: Fiat

FCA grupacija se po svemu sudeći odriče svog najsnažnijeg aduata na europskom tržištu, malih gradskih subkompakata. Fiat nije jedini koji tako razmišlja kada su mali gradski automobili u pitanju, samo što je ključna stavka kod Fiata upravo to što mu je ta klasa automobila najsnažnija grana prodaje i proizvodnje. Već nam je poznato da u odnosu na druge proizvođače kasne sa predstavljanjem električnih automobila o čemu za sada postoje samo najave.

Stroge ekološke norme i zbog toga sve skuplja proizvodnja prisiljava glavešine u Fiatu, bolje rečeno FCA grupaciji da odustanu od proizvodnje Fiata 500 i Pande u njihovim dobro nam poznatim formatima. Izvjesno je da je jedini oblik u kojem bi maleni 500 mogao imati budućnost njegova potpuno električna verzija, međutim ona je još jako daleko od tržišne spremnosti.

To bi značilo da i Fiat barem neko vrijeme na tržištu bio bez adekvatne ponude gradskih superminija zbog kojih je i opstao na tržištu unatoč nekim slabim razdobljima. Pogledamo li u prošlost, veliki automobili nisu nikada uspjeli biti jaka strana Fiatu. Limuzine i karavani u prošlosti su donijeli malo dobroga Fiatu, gledano barem iz perspektive biznisa. Ne kažemo da neki od tih automobila nisu bili i odlično vozačko iskustvo.


Fiat ukida 500 i Pandu

Fiat ukida 500 i Pandu

Fiat ukida 500 i Pandu


Ono gdje glavešine FCA grupacije vide budućnost Fiata jest nešto veća klasa automobila, ona u koju je spadao Punto do svoga gašenja. Čelni čovjek FCA grupacije, Mike Manley izašao je u javnost sa izjavo da će se Fiat upravo aktivirati u segmentu u kojem se prije prodavao Punto a koji je, budi rečeno, ugašen zbog neisplativosti.

Ono što bi svakako moglo pomoći Fiatu u cijelo priči jest njegovo udruživanje sa francuskom PSA grupacijom koju čine Peugeot, Citroen te odnedavno Opel. Francuzi imaju razvijenu platformu za mala vozila na kojoj se temelje modeli Citroen C3, Peugeot 208 i Opel Corsa. Riječ je zapravo o bivšoj „Punto“ klasi automobila u koju Fiat ponovno planira ući.

Žalosti nas samo to što omiljeni Fiat 500 gubi bitku sa razvojem industrije i smjerom u kojem je tjeraju ekološke norme. Nakon originala koji je lansiran 1957. godine, suvremeni 500 je izašao na svjetlo dana 2007. što ga vjerovali ili ne čini 12 godina starim automobilom.

Sve ovo se ipak neće dogoditi preko noći pa tako upućeni u autoindustriji tvrde da se radi o srednjeročnom planu koji bi se trebao realizirati do 2024. godine. Nadamo se da će do tada Fiat 500 zaživjeti barem u električnoj formi kako bismo i dalje mogli uživati u njegovim simpatičnim nepodopštinama.


Pogledaj galeriju


Fiat ukida 500 i Pandu

Povratak na vrhpointer
Zatvori X