Pretraži
F1 VN Austrije : Mad Max Verstappen prljavim tehničkim nokautom došao do pobjede

F1 VN Austrije : Mad Max Verstappen prljavim tehničkim nokautom došao do pobjede

Objavljeno: 30/06/2019 / Autor: Petar Bondek / [email protected] Images / Red Bull Content Pool, Daimler AG

Nakon ove utrke više nisam siguran što da mislim o F1; ako je Vettel u Kanadi zaradio 5 kaznenih sekundi za beskontaktni duel bez jednog letećeg komada karbona ili bar flat-spota, onda je Maxov full-contact potez na Leclercu vrijedan bar dvije-tri minute…ili dvotjednog kopanja kanala!

Dobro pogledajte ovu sliku – Max Verstappen pred morem nizozemskih navijača na stazi koja nosi ime njegove/domaće momčadi. Kolike su realno bile šanse da se kazni Nizozemčev banzai potez? Ravne nuli…

 

F1 VN Austrije : Pitanje standarda

F1 je kao institucija potpuno izgubila kredibilitet. Da, radilo se o najboljoj utrci Verstappena u životu, da, Leclerc i Ferrari nisu imali odgovor u finišu utrke, no finalna odluka sudaca u 18:00 nakon vijećanja u kojoj se navodi da “je  bolid #33 bio potpuno poravnat i pod kontrolom pri pokušaju pretjecanja bolida #16…” je opako nategnuta.

Kao prvo jasno se vidjelo da je prije uzbrdo lakat desnog Remusa odgodio kočenje i produžio ravno potpuno ignorirajući vrh zavoja i samog Leclerca kojeg je fizički izgurao sa staze. Objašnjenje da nijedan od vozača “nije u potpunosti ili pretežno odgovoran za incident” samo govori o  trenutačnom rasulu koje vlada u F1!

Nakon stvarno kontraverzne odluke o kažnjavanju Vettela u Kanadi suci su se sklupčali i pravili nevidljivima, čekajući što brži odlazak iz gomile narančastih rekvizita.

 

Ponavljam – Mad Max je bio najbrži čovjek u Spielbergu, ali njegov talent dolazi u sukob s pojedinim odlukama koje donosi na stazi, čak i kad je najdominantniji vozač na istoj – iz istih sam razloga zamrzio Schumachera, a kako je Max krenuo…

Agresivnost može biti dvosjekli mač – pozitivan, kao u slučaju briljantnog pole-position kruga Leclerca, ili negativan – poput high kicka Red Bull Honde #33 u 69. krugu. “It’s hard racing. Otherwise we have to stay home.” komentar je Maxa nakon utrke, no što kad se nešto slično dogodi njemu? Da, dečko je poprilično vulgaran u eteru…a sezona lova na #33 je službeno otvorena!

 

Što se zbivalo iza?

Nakon što je Max zaspao na startu, (kao polovica priče o najmlađem prvom startnom redu u povijesti F1), sjajno je krenuo Kimi, skupa s Norrisom , pa su Alfa i McLaren zakratko držali četvrto i peto mjesto.

Osim Maxovog probijanja sa sedmog mjesta, sjajan posao je (konačno) odradio i Vettel, a u Hamiltonove muke nisu samo spadali (opet) krivo izgovaranje njegovog prezimena od naših vrlih komentatora (možda linkovi dolje pomognu; ) nego i drska kobasica na vrhu Remusa koju je uporno jahao dva dana zaredom.

Promjena spojlera u 31. krugu je bila dovoljna kazna…a Ferrari se opet izblamirao pri Vettelovoj promjeni zakašnjelih guma – jednog mehaničara je skoro Mercedes zgazio ko’ zeca…Heroji dana? Sainz – za fantastično osmo mjesto nakon starta za začelja, Kimi – za besplatnu poduku vožnje Gaslyju i naravno – Norris, koji je u stilu svog prezimenjaka Chucka najavio troboj za slijedećih deset godina – da, Leclerc i Max imaju ravnopravno društvo.

Da se McLaren nije tako brzo riješio Honde, vjerojatno bi bilo još malo ravnopravnije…No, prva pobjeda nakon 2006. za Hondu stvarno veseli!

poredak VN Austrije;

1 Max Verstappen NIZ Aston Martin Red Bull Racing Honda 71 krug
2 Charles Leclerc MON Scuderia Ferrari + 2.724s
3 Valtteri Bottas FIN Mercedes AMG Petronas Motorsport + 18.960s
4 Sebastian Vettel NJE Scuderia Ferrari + 19.610s
5 Lewis Hamilton VBR Mercedes AMG Petronas Motorsport + 22.805s
6 Lando Norris VBR McLaren F1 Team +1 krug
7 Pierre Gasly FRA Aston Martin Red Bull Racing Honda +1 krug
8 Carlos Sainz ŠPA McLaren F1 Team +1 krug
9 Kimi Raikkonen FIN Alfa Romeo Racing +1 krug
10 Antonio Giovinazzi ITA Alfa Romeo Racing +1 krug

Pogledaj galeriju

F1 VN Austrije

Povratak na vrhpointer
Zatvori X