Pretraži
F1: Mercedes-AMG-ov srebrni “DAS BOOT” je najveća zvijezda testiranja u Barceloni!

F1: Mercedes-AMG-ov srebrni “DAS BOOT” je najveća zvijezda testiranja u Barceloni!

Objavljeno: 22/02/2020 / Autor: Petar Bondek / Mercedes-AMG Petronas F1 Team već plaši konkurente! © 2020 Daimler AG

F1 2020 Mercedes AMG – DAS (Dual-Axis Steering) je najzanimljivija javna tehnološka tajna od pojave dvostrukog Brawnovog difuzora 2009., McLarenovog F-ducta 2010., i tajanstvene McLarenove “fiddle brake” pedale koju je svijetu 1998. otkrio oštri objektiv Darrena Heatha na Nürburgringu!

Zasad stvari izgledaju loše za Ferrari – Mercedes je u drugoj vremenskoj zoni, iako slika govori drugačije! Copyright: Daimler AG

Kao da Mercedes i bez DAS-a nije prebrz za konkurenciju! Na veliku žalost Ferrarija i ostalih, proglašen je ilegalnim – tek u 2021.!

 

F1 2020 Mercedes AMG – Koliko smo pametniji oko formi momčadi nakon Barcelone?

Ne previše, jer nam je prošla sezona pokazala kako i najveći stručnjaci s “all inclusive” uvidima u tehnološke detalje mogu ispasti potpuni kratkovidni amateri.

 

No na jedno se možete kladiti – zasad se radi o Mercedesu-AMG-u daleko ispred svih, uz Red Bull Hondu u izvrsnoj formi. O samim vremenima krugova nećemo potrošiti više od ove rečenice, jer svi nešto simuliraju/testiraju/skrivaju pa ih ne treba smatrati ozbiljno.

 



 

Ferrari je izveo svoju SF Mille s nešto manjom snagom i s više goriva – očigledno Binottova squadra želi shvatiti sve karakteristike bolida kojeg imaju, a ne tražiti način kako da iskoriste fenomenalan potencijal – kakav je imao SF90. “Fenomenalan potencijal” je izgleda talijanski izraz za promašen koncept – Ferrari je prvu pobjedu zabilježio tek u Belgiji i funkcionirao je na četiri od dvadeset staza…


U Ferrariju je pomalo konfuzna situacija – Vettel je testirao bolestan, a faza upoznavanja momčadi s bolidom će možda potrajati… CREDIT: @Scuderia Ferrari Press Office

Gdje je Ferrari u 2020.? Izgleda da nitko (uključujući Binotta i stručni team) ne zna točno.

 

Vettel je vozio virozan, a izgleda da je zarazio i sam bolid, koji je na kraju ostao bez snage u 12. zavoju 

 

Sezona je duga, svašta se može dogoditi, a Binotto ne želi dolijevati Shell na vatru, već se koncentrirati na forte ovog bolida. A DAS?

 

DAS ist WUNDERBAR

Upravljanje s dvostrukom osovinom? Michael Masi (F1 tehnički direktor) ga je proglasio ilegalnim za 2021., ali nije razjasnio zašto je legalan za 2020. Fantastično je kako tehničari F1 pronađu rupu u pravilniku – bilo kakav vozački utjecaj na ovjes je zabranjen, no DAS povlačenjem ili guranjem volana djeluje na stup volana, ne na sam ovjes. Bar ne direktno…


Tko nedostaje na slici izazivača za naslov u superteškoj F1 kategoriji? Copyright: Daimler AG


Sustav je mehaničke prirode, a ima širok spektar benefita – od ravnomjernije potrošnje guma, smanjenja blisteringa, veće brzine na pravcima…a to je tek početak.

Uspravljanje kotača na ravnicama i bacanje u minus u zavojima uz (kako su to mehaničari McLarena tvrdili 1998.) dijelove iz tovarnog prostora kombija za 60 funti? Ukoliko ste gledali termovizijske on-board snimke F1 znate da je unutrašnja strana prednjih guma pod znatno većim mukama, no da li će DAS zaživjeti već u Melbourneu?


Kimi i Alfa Romeo Racing ORLEN C39. Veliki sponzor je došao s Kubicom, a alfa je napravila čak 424 kruga u barceloni – mao 17 manje od Mercedesa. No, zasad za to ne dijele bodove… Copyright: FCA Italy S.p.A.


Srebrni su na vrhu, Ferrari u ničijoj zemlji (ali s dobrim pristupom), drugi najbrži team u Barceloni je bila Alfa Romeo (na najmekšoj C5 komponenti), treći je Renault, ali s dosta problema…A BWT Racing Point? Zovu ih “Pink Mercedesima”, jer se radi i potpunoj kopiji prošlogodišnjeg W11…Da li će imati i tu brzinu, vidjet ćemo – kao i sve ostalo…

 

Jedino mjerilo za ovu sezonu će biti popis osvajača bodova u Melbourneu…





Pogledaj galeriju

F1 2020 Mercedes AMG

Povratak na vrhpointer
Zatvori X