Pretraži
EU uvodi posebne poreze na SUV-ove.  Kažu da previše zagađuju

EU uvodi posebne poreze na SUV-ove. Kažu da previše zagađuju

Objavljeno: 10/10/2019 / Autor: Mihael / Foto: netcarshow.com

Napredne države iz zapadnog dijela Europe prepoznaju prave krivce za povećanu emisiju štetnih plinova. Dok brojni inženjeri vode bitku sa ekolozima i pokušavaju na sve načine učiniti motore s unutarnjim izgaranjem ekološki što prihvatljivijima, na drugoj strani kupoprodajnog procesa postoji ekipa koja vjeruje da im treba tzv. terenac koji to nije.

Da bi se sigurno vozili po gradu i uspješno savladavali krajobrazne prepreke poput rinzola, ležećih policajaca i pokojeg loše postavljenog šahta doista im ne treba povišen ovjes i preko dvije tone teško vozilo. Ali oni ne misle tako.

Srećom, čini se da zakonodavci na Zapadu uviđaju da takva egocentrična ekipa nikome ne koristi nego samo rade štetu dok drugi pokušavaju stegnuti remen. Masa vozila nije jedini faktor koji utječe na veću emisiju štetnih plinova, tu je svakako vrsta i snaga motora. Te kategorije su već odavno oporezovane ovisno o tome koliko snage motor razvija te zadovoljava li pak ovu ili onu ekološku normu.

Do sada je masa vozila, koju mnogi povezuju sa sigurnošću ali i lošijim voznim karakteristikama, bila potpuno zanemarena kategorija koja nije utjecala na to koliko ćete dati novaca u državnu blagajnu kao znak solidarnosti s jedne strane da bi pak na cesti mogli biti glavna faca u nezgrapnom urbanom terencu.


porez na SUV

porez na SUV

porez na SUV


Upravo ti urbani nespretnjakovići čine ogroman dio tržišta osobnih automobila, njih otprilike 25% do 30% se proda od svih osobnih automobila na većini tržišta Europe. Usporedimo li SUV-ove sa kompaktnim gradskim automobilima i limuzinama

U sličnoj cjenovnoj klasi i sa sličnim motorima, primjećujemo da SUV-ovi troše više i imaju veću emisiju štetnih plinova. Razlog tome je veća masa vozila ali i loša aerodinamična svojstva zbog povišene karoserije.

Norveška je već uvela porez na „pretila“ vozila a daju popust na vozila mase između 1,300 i 1,400 kilograma. Sljedeća na redu je Francuska koja planira porezno penalizirati kupce vozila težih od 1,300 kilograma. Podsjetimo, mase manje od toga bez problema se može naći suvremeni gradski kompakt pa čak i manja limuzina ili karavan temeljen na kompaktu za one kojima treba više mjesta.

SUV-ovi s druge strane imaju u prosjeku od 1,500 do 2,500 kilograma, a Francuzi planiraju naplačivati 15 Eura po svakom kilogramu viška. Tako bi za Škodu Kodiaq 2.0 TDI sa 4×4 pogonom i DSG mjenjačem, tešku 1,665 kilograma, platili 5,475 Eura više, dok bi vas BMW X7 30d xDrive, težak 2,370 kilograma koštao čak 16,050 Eura više nego li do sada!


Pogledaj galeriju


porez na SUV

Povratak na vrhpointer
Zatvori X