Pretraži
Električna Dacia bi mogla biti prvi doista narodni električni automobil. I to vrlo brzo

Električna Dacia bi mogla biti prvi doista narodni električni automobil. I to vrlo brzo

Objavljeno: 04/01/2020 / Autor: Mihael / Foto: Dacia

Električna Dacia – Dacia je izrazito uspješan brand u Europi. Renault grupacija koja je vlasnik rumunjske marke automobila, budnim okom prati što se događa s jednim od njihova dva ključna imena na europskom tržištu. Pored Dacie, tu je naravno i matični Renault. Iako sam Renault niti po kojem kriteriju ne spada u proizvođače premium automobila, a najpopularniji su im proizvod gradski kompakti i kompaktni SUV-ovi, Dacia gotovo pa u ligi za sebe.

Omjer uloženog naspram dobivenog je glavni prodajni faktor kod Dacie. Iz perspektive malog čovjeka, Dacia je fantastičan odabir jer nudi pouzdane automobile koji su ekonomični i štedljivi. Servisna mreža i podrška su među najsnažnijima u Europi što dugoročno kupcima puno znači. Problem se pojavljuje kada se u cijelu priču umiješa ekologija i rigorozne mjere koje nameće Europska Unija u želji da okoliš i zrak koji udišemo budu što čišći. To su barem parole pod kojima sve prolazi, ali nećemo sada o tome.

 



 

Uzmemo li ekološke trendove kao gotovu stvar kojoj se praktički sve prilagođava, onda to sve uključuje i omiljenu nam Daciu. Već i vrapci na grani znaju da svaki ozbiljniji proizvođač automobila radi u većoj ili manjoj mjeri na elektrifikaciji svojih automobila. Neki od njih su već daleko odmaknuli u tom pogledu i predstavili su svoje prve automobile na struju namijenjene „masama“.


Dacia prelazi na struju

Dacia prelazi na struju


 

Električna Dacia

„Nardone mase“ su širok pojam, jer dok je nekima normalno i prihvatljivo izdvojiti 25,000 Eura za novi automobil pa im skok na 30,000 Eura za novi električni kompakt i nije tako strašan zalogaj, brojni su kupci koji kupuju nove automobile u znatno jeftinijem segmentu od 10,000 do 12,000 Eura. Ponuditi funkcionalan i praktičan električni automobil po toj cijeni većini europskih proizvođača je to i dalje znanstvena fantastika.

Najčešći kupci Dacie upravo se nalaze u cjenovnom segmentu od oko 10,000 Eura. Za tu sumu mogu bez problema odabrati benzinca pa čak i dizelaša koji će imati ono osnovno što takav kupac želi a to su klima uređaj, električni podizači prozora i servo volan. Za njih je sve ostalo luksuz i izlazi izan okvira opravdane funkcionalnosti.

Pokušamo li svesti električne automobile na tu cijenu, dolazimo do problema jer im najčešće i sam komplet baterija košta više od toga. Dacia će stoga „struju“ uvoditi polako i postupno, koristeći već provjerenu tehnologiju iz Renaulta. Prvo će se krenuti od hibridnih rješenja jer su povoljnija. Za to vrijeme se očekuje da „čista struja“ još i sazrije te pojeftini u implementaciji.


Dacia prelazi na struju

Dacia prelazi na struju


Ne uspije li Dacia zadržati nisku cijenu automobila s jedne strane te zadovoljiti stroge ekološke norme s druge strane, mogla bi se naći u ozbiljnom problemu te na neki način srušiti vlastiti model poslovanja po principu uloženo – dobiveno. Nada postoji pogledamo li izvan granica Europe. Tamo ćemo naći Renault City K-ZE, model napravljen za kinesko tržište sa cijenom od 8,700 dolara. Ne vidimo zašto bi bio problem preimenovati ga za potrebe EU tržišta u Daciu.


Pogledaj galeriju


Dacia prelazi na struju električna Dacia

Povratak na vrhpointer
Zatvori X