Pretraži
Drvena pulpa mogla bi automobile učiniti još lakšima

Drvena pulpa mogla bi automobile učiniti još lakšima

Objavljeno: 20/08/2017 / Autor: Vozim HR / Foto: Twitter

Proizvođači automobila tradicionalno koriste aluminijske legure i ugljična vlakna kako bi što više smanjili masu svojih automobila. No, u budućnosti bi se jedan novi materijal od drvene pulpe mogao naći na tom popisu.

Naime, znanstvenici s Kyoto sveučilišta u Japanu tvrde da je materijal, poznat kao celulozni nanofiber, težak kao petina čelika, a može biti pet puta snažniji. Ti isti znanstvenici se nadaju da bi on mogao postati ekonomski izvedivo rješenje do 2030. godine.


drvena pulpa


U suradnji s drugim kompanijama, kao što je Denso Corp. – najveći dobavljač Toyote – znanstvenici su počeli proučavati plastiku pomiješanu s celuloznim nanofiberom, nastalim razbijanjem drvene pulpe na nekoliko stotina mikrona, tj. na tisućinku milimetra.

Drvena pulpa se u obliku celuloznog nanofibera već koristi u drugim industrijama, no znanstvenici vide velik potencijal i u njihovom korištenju u automobilskoj industriji.

U proceduri nazvanoj Kyoto proces, drvena vlakna se vežu na plastiku, dok se istodobno razgrađuju u nanofibre. Taj bi proces navodno trebao smanjiti troškove proizvodnje na jednu petinu u usporedbi s drugim procesima.

“Ova je primjena celulozne nanofibre najjeftinija i uzrokuje najbolju izvedbu te je upravo to razlog zašto smo se usredotočili na njezinu uporabu u automobilima i autodijelovima”, izjavio je profesor Hiroaki Yano, voditelj istraživačke ekipe na Kyoto sveučilištu.


drvena pulpa


Unatoč potencijalnim dobrobitima, celulozna nanofibra neće tako skoro zamijeniti druge lagane materijale u automobilima. Drvena pulpa bi naime uzrokovala to da proizvođači automobila moraju u potpunosti prilagoditi i obnoviti svoje proizvodne linije, a tu je i pitanje troškova repromaterijala.

Trenutačno kilogram celulozne nanofibre možete masovno proizvesti za oko devet dolara. Ako to usporedite s oko dva dolara po kilogramu aluminija i visokotlačnog čelika, bit će Vam jasno zašto nitko neće samo tako uletjeti u ovaj posao.


Pogledaj galeriju

Do 2030. godine, znanstvenici se nadaju da će prepoloviti cijenu masovne proizvodnje celuloznog nanofibera što bi ih učinilo konkurentnima s nekim drugim materijalima jer bi bili kombinirani s plastikom. U međuvremenu, očekuje se da će cijene ugljičnih vlakana do 2025. godine iznositi i do 10 dolara po kilogramu.

Prije nego materijal bude spreman za glavnu uporabu, znanstvenici rade na prototipu automobila koristeći celuloznu nanofibru te se očekuje da će on biti spreman do 2020. godine.



Dotad, plastika se širi, i to ne samo u automobilima. Naime, u Velikoj Britaniji se upravo vrše testiranja cesti koje su izgrađene od reciklirane plastike, a koje bi trebale navodno biti snažnije i dugotrajnije od tradicionalnog asfalta.

Povratak na vrhpointer
Zatvori X