Pretraži
Dok se Tesla hvali, Volvo proizvodi. Prvi potpuno električni kamioni iz Volva su upravo isporučeni prvim kupcima

Dok se Tesla hvali, Volvo proizvodi. Prvi potpuno električni kamioni iz Volva su upravo isporučeni prvim kupcima

Objavljeno: 21/02/2019 / Autor: Mihael / Foto: Volvo

Volvo je svoje potpuno električne kamione već isporučio kupcima. Naravno, radi se o maloj količini jer sami kamioni na električni pogon su poprilična novost u svijetu zaljubljenom u unutarnje izgaranje fosilnih goriva. Volvo je za početno tržište izabrao ono domaće, švedsko.

Isporučili su kamion za odvoz smeća tvrtki Renova, a dostavni kamion prijevozničkoj tvrtci TGM koja je ujedno i bliski suradnik Volva kada su kamioni u pitanju. Električni kamioni su dio pilot projekta koji se realizira u suradnji sa partnerskim tvrtkama. Serijska proizvodnja električnog Volva serije FL i serije FE službeno će početi u drugoj polovici 2019. godine.

Broj proizvedenih kamiona će biti ograničen, a bit će rezervirani za europsko tržište. Volvo FL Electric dizajniran je za gradski promet, kao dostavno teretno vozilo a kao što je i ovdje slučaj, može biti namijenjen i za odvoz raznih vrsta otpada te ostale poslove u sklopu lokalne zajednice.


Volvo električni kamioni EU

Volvo električni kamioni EU

Volvo električni kamioni EU


Model FL ima kapacitet nosivosti do 16 tona, a u kombinaciji sa električnim pogonskim sklopom maksimalne snage 185 kW može izvršavati sve svoje dužnosti kao i njegovi klasično pogonjeni kolege. Električna energija dolazi iz akumulatorskih baterija sa minimalno dva seta ili najviše šest. Time je osiguran domet sa jednim punjenjem u rasponu od 100 do 300 km.

Najveći komplet od šest baterija, kapaciteta 300 kWh, puni se otprilike 13 sati na normalnim punjačima, dok mu na superbrzim punjačima treba svega do dva sata punjenja. Isti ti punjači dostupni su i za veći električni kamion serije FE Electric koji ima komplete baterija u rasponu od 200 kWh do 300 kWh. Sa takvim kapacitetom baterija, veći Volvo FE ima domet od svega 200 kilometara. S obzirom da se radio o kamionu sa nosivošću od 27 tona, jasno nam je zašto je domet manji u odnosu na manji FL.

Nakon Europe, na Volvovom rasporedu za električne kamione nalaze se Sjedinjene Američke Države gdje tržište električnih vozila i kamiona ima malo drugačija pravila i preferencije od onih europskih. Zbog toga će i prvi električni model kamiona na sjevernoameričkom tržištu biti Volvo VNR koji bi trebao koristiti pogonski sustav iz europskog FE modela.


Pogledaj galeriju


 

Povratak na vrhpointer
Zatvori X