Pretraži
I dalje ne vjerujete u električne automobile ? Kinezi s druge strane imaju čak 487 proizvođača istih

I dalje ne vjerujete u električne automobile ? Kinezi s druge strane imaju čak 487 proizvođača istih

Objavljeno: 30/07/2018 / Autor: Vozim HR /

Iako se dijelu naše čitalačke publike diže kosa na glavi pri spomen na električne automobile ne možemo prešutiti činjenicu da je Wall Street Journal objavio dosta spektakularne podatke o broju proizvođača električnih automobila u Kini. Naime, svima je već jasno da je Kina najveće svjetsko tržište za skoro sve što vam padne na pamet. od mliječnih proizvoda i svinjetine do automobila, mobitela… i električna vozila. Sukladno tome tamošnje su državne vlasti pokrenule veliku inicijativu dodjeljivanja poticaja startupima i kompanijama koje se žele baviti proizvodnjom električnih vozila.

Kina već par godina ne skriva ambicije da postane svjetski predvodnik u korištenju i proizvodnji električnih vozila što je izmeđuostalog povezano i s njihovom željom da budu više neovisni od nafte, koju nemaju.

Kineske vlasti su tako procjenile kako će električna vozila biti jedna od ključnih industrija za napredak zemlje i sukladno tomu podizanje međunarodne konkurentnosti. Navodno su samo za to područje pripremili oko 60 milijardi dolara od čega su do sada podijelili čak 15 milijardi. Tolika financijska inekcija je prema pisanju WSJ rezultirala time da sada u Kini postoji čak 487 kompanija koje se bave proizvodnjom i razvojem električnih automobila.


LSEV 3D isprintani automobil


Electric 308 GT, električni Ferrari

električne punionice


Iako su kineske vlasti svjesne da je takvo stanje neodrživo, iste računaju da će čak ako većina i propadne, te novonastale tvornice i tehnološki inkubatori nastaviti proizvoditi nešto drugo te će i dalje ostati konkurentne i pri vrhu tehnološkog razvoja.  Procjene stručnjaka (pa čak i nekih koji su i sami dobili subvencije) kažu da će preko 95 % novonastali startupa propasti. Oni još pesimističniji idu do čak 99 posto.Međutim, to za sad ne zabrinjava Kineze.

Čisto usporedbe radi, u Kini danas postoji više od 100 “tradicionalnih” proizvođača automobila, od kojih većina zapravo nije profitabilna već (kao naša brodogradilišta npr) preživljavaju isključivo zahvaljujući subvencijama.

Hoće li ovakva politika uroditi plodom ili će kroz nekoliko godina postati uteg oko vrata kineskoj ekonomiji ? Nitko ne zna. Ali…”bitno da se lova vrti”

 

Povratak na vrhpointer
Zatvori X