Pretraži
Citroen Xantia Trans Am – seljo tuning na francuski način

Citroen Xantia Trans Am – seljo tuning na francuski način

Objavljeno: 16/10/2019 / Autor: Mihael / Foto: Carscoops / Citroen

Citroen Xantia je bio nasljednik ekstravagantnog DS-a, popularno zvane Žabe. Na tržište je izašla 1992. godine pred kraj životnoga vijeka starijeg BX-a. Xantia je tih 1990-ih konkurirala svojim suvremenicima iz redova Volkswagena, Forda, Nissana i Opela. Redom su to bili Passat B4 i B5, zatim Mondeo, Primera i popularna Opelova Vectra.

Xantia se proizvodila u Francuskoj sve do 2002. godine kada je na tržište već izašao tada novi C5. Kako je Citroen dio PSA grupacije, Xantia je dijelila svoje podvozje i motore sa Peugeotom 406. Dok je Xantia uvijek zračila dozom ekstravagancije, poput pravog Citroena, 406-ica je ostavljala dojam fokusiranog i ozbiljnog automobila.

Njegov ozbiljan imidž pomalo je razbio francuski serijal filmova Taxi koji je bijelu 406-icu stavio među vječne automobilske junake sa filmskog platna. Ako ste se pitali kako dovraga taj bijeli Peugeot uspijeva biti brži od svega što sretne na ulicama Marseillea, možda odgovor leži u tome što upravo 406 dijeli podvozje sa Xantiom.


Citroen Xantia Trans Am

Citroen Xantia Trans Am

Citroen Xantia Trans Am


Tehnički nisu isti, odnosno Peugeot nikada nije dobio Xantijin aktivni ovjes, ali je moguće da je baš ovaj jedinstveni filmski primjerak zamijenio ovjes sa sestrinskim Citroenom. Xantijin ovjes je poseban zbog napredne hidropneumatske tehnologije u njenoj Activa verziji, koja poništava svako naginjanje u zavojima. Da stvar bude bolja, na švedskom „moose“ testu koji je obuhvatio nekoliko stotina automobila Xantia Activa iz 1999. godine i dalje drži prvo mjesto ispred McLarena 657LT i Audija R8!

 

Ono što jedino nedostaje Citroenovoj Xantiji jest vječna filmska slava kakvu je stekao bratski i konvencionalniji Peugeot 406. U pokušaju da to ispravi, našao se nepoznati francuski vlasnik Xantije koju možete vidjeti na slikama. Čovjek je očito veliki obožavatelj filma „Smokey and the Bandit“ jer je ovu nesretnu Xantiju pretvorio u nešto nalik Pontiacu Trans Amu kojeg je u filmu vozio glavom i bradom Burt Raynolds.

 

Obratite li pozornost na detalje, primjetit ćete da je Xantia na haubi dobila „kozmetičku“ izbočinu koja bi trebala dati malo više prostora navodnom 6.6-litrenom V8 stroju ispod haube. Svatko sa malo soli u glavi znat će da taj motor nema nikakve veze sa Citorenom ali kako kaže ona narodna „imena luda nalaze se svuda“ pa je tako i vlasnik ovog Citorena odlučio neuredno našvrljati na haubu „6.6 litre“ u pokušaju da nam poljulja zdrav razum. Orla na haubi i nekoliko nasumičnih Trans Am natpisa dobijete gratis.


Pogledaj galeriju


Citroen Xantia Trans Am

Povratak na vrhpointer
Zatvori X