Pretraži
Cijeli segment se naziva prema njemu: Pogledajte evoluciju Volkswagena Caddyja

Cijeli segment se naziva prema njemu: Pogledajte evoluciju Volkswagena Caddyja

Objavljeno: 28/04/2020 / Autor: Tin / Foto: Volkswagen

Evolucija Volkswagena Caddyja – Volkswagen je tijekom 70-ih godina prošloga stoljeća predstavio brojne modele koji su tada neočekivano preokrenuli cijelu automobilsku industriju. Modeli poput Golfa, Pola i Passata već se desetljećima nalaze na svim listama najprodavanijih automobila, ali postoji i još jedan model koji je izrazito bitan, a često zaboravljen.

Volkswagen Caddy je lako dostavno vozilo koje je svojim predstavljanjem 1978. godine također iznimno utjecalo na automobilsku industriju. Iako je Caddy tada napravljen za Sjedinjene Države kao eksperimentalno vozilo, nitko nije očekivao da će se jednoga dana čitav segment nazivati upravo po njemu.

Koliko ste puta čuli da netko govori „doći će s Caddyjem“, iako je to zapravo bilo neko potpuno drugo lako dostavno vozilo, ili pak kad netko opisuje vozilo „onaj kombi kao Caddy“? Vjerojatno vrlo često! Stoga Vam donosimo povijesni prikaz otkud je sve krenulo te kako se razvijalo.

Evolucija Volkswagena Caddyja

VW Caddy I (1978. – 1992.)

Evolucija Volkswagena Caddyja

Kao što je prethodno spomenuto, VW Caddy je krajem 1970-ih godina nastao kao eksperimentalno vozilo u Sjedinjenim Državama. Bila je to pick-up verzija bazirana na Golfu ‘jedinici’, odnosno na modelu Rabbit kako se isti nazivao u SAD-u.

Europska verzija počela se proizvoditi tek 1982. godine i to bivšoj Volkswagenovoj tvornici TAS u Sarajevu, a zanimljivo je da je Golf pick-up tek tada zapravo dobio ime Caddy. Iako je u samoj bazi bio malo pick-up vozilo, njemački proizvođač je u dodatnoj opremi nudio i nadogradnju od fiberglassa.

Tako se maleni pick-up vrlo lako pretvorio u komercijalno dostavno vozilo te Volkswagenu nije trebalo dugo da prepozna njegov puni potencijal. U 14 godina postojanja proizvedeno je više od 207 tisuća primjeraka, a zanimljivo je da se u Južnoafričkoj Republici proizvodio čak do 2007. godine.


VW Caddy II (1995. – 2003.)

Evolucija Volkswagena Caddyja

Iako je prva generacija Caddyja već sama po sebi bila uspješna, Volkswagen je uspio napraviti još znatno veći uspjeh s drugom generacijom. Caddy II predstavljen je 1995. godine, a ovoga puta se bazirao na gradskom mališanu Polu.

Grupacija V.A.G. prepoznala je puni potencijal koji je mogao biti ostvariv s ovim modelom, pa su nastali i sestrinski Seat Inca i verzija bazirana na Škodi Feliciji. Osim toga, po prvi puta se Caddy ponudio i u četiri verziju – lako dostavno vozilo, pick-up, pick-up s nadogradnjom te Caddy Camper.

Takva proširena ponuda i veća iskoristivost rezultirala je znatno boljim prodajnim rezultatima. U  osam godina proizvodnje, napravljeno je više od 520 tisuća primjeraka, uključujući modele Seat Inca i Škoda Felicia.


VW Caddy III (2003. – 2014.)

Evolucija Volkswagena Caddyja

Treća generacija donijela je velike promjene. Proizvodnja je iz Španjolske premještena u Poljsku, Caddy je značajno moderniziran te je po prvi puta razvijan kao zaseban model. Korištena je platforma od tada aktualnog Golfa V, ali se novi Caddy poprilično razlikovao.

Naime, iz ponude su izbačene pick-up verzije, ali su dodani produženi teretni Caddy Maxi s većim tovarnim kapacitetom i produžena putnička varijanta sa 7 sjedala. Osim toga, po prvi puta je ponuđena i verzija s pogonom na sve kotače 4Motion, ali tek nakon facelifta.



Caddy III je imao znatno veći tovarni kapacitet od prethodnih generacija, a i samo otvaranje vrata nudilo se u nekoliko verzija. Otvaranje prtljažnog prostora je bilo dostupna u opciji s podizanjem prema gore ili kao klasična dvodijelna vrata, a na raspolaganju su bila i bočna klizna vrata, koja su olakšavala utovar.

Treća generacija je ujedno i najuspješnija u usporedbi s ostalima. Proizvedeno je gotovo 1,6 milijuna primjeraka u 11 godina proizvodnje.


VW Caddy IV (2015. – 2020.)

Evolucija Volkswagena Caddyja

Četvrtu generaciju Caddyja mnogi smatraju više redizajnom nego novim modelom, ali i ona je ostavila značajan trag na tržištu. Uz već poznate oblike karoserije kakve je imao i Caddy III, nova generacija ponudila je i još nekoliko verzija kako bi proširila svoje tržište.

Povišenu verziju s pogonom na sve kotače Cross Caddy naslijedio je Caddy Alltrack, a bazirano na njemu je napravljena i serija Beach koja je zapravo bila napredniji kamper. Bile su tu još i verzije Maxi Crew Bus, Maxi Highline i Outdoor.

S obzirom na stroge propise Europske unije, Caddy IV je značajno unaprijeđen po pitanju sigurnosti te su u njega ugrađeni brojni sigurnosni sustavi za asistenciju vozaču. U kratkih pet godina, četvrta generacija je nadmašila i prvu i drugu generaciju u proizvodnji s gotovo 722 tisuće prodanih primjeraka.


VW Caddy V (2020. – danas)

Evolucija Volkswagena Caddyja

Volkswagen je u veljači predstavio potpuno novu generaciju Caddyja. Baziran je na MQB platformi koju trenutno koristi više od 40 različitih modela iz grupacije, a to znači da možemo očekivati i još veću količinu tehnoloških rješenja.

Kupcima će biti ponuđen u brojnim, kako teretnim, tako i putničkim verzijama te u više karoserijskih opcija i dužina. Osim novog dizajna koji predstavlja evoluciju prethodne dvije generacije, novi Caddy nudi niz sustava asistencije, LED svjetla, više tovarnog prostora i digitaliziranu unutrašnjost.

Cijene novog Caddyja još uvijek nisu poznate, ali se očekuje da će do kraja godine stići u prodajne salone.


Pogledaj galeriju


Evolucija Volkswagena Caddyja

Povratak na vrhpointer
Zatvori X