Pretraži
Corvette Stingray; Chevyjeva Raža je sletjela s centralnim atmosferskim V8 – i popularnom cijenom!

Corvette Stingray; Chevyjeva Raža je sletjela s centralnim atmosferskim V8 – i popularnom cijenom!

Objavljeno: 19/07/2019 / Autor: Petar Bondek / Photo: Media Chevrolet

Možete ga voljeti ili mrziti, ali Corvette Stingray je tu da ostane…i napravi totalni fajrunt u klasi sportskih automobila! Get in the Ring!

 

Zove se Stingray, a ne Zora…

Naravno da je cijela priča začinjena pričom o povezanosti američkih astronauta, pogotovo Alana Shepherda i Gusa Grissoma, koji su bili pravi ovisnici o Corvetteama. Ipak je ovo tjedan u kojem slavimo 50.-tu godišnjicu Misije Apolla 11 i slijetanja na Mjesec, ali isto tako i 1,7 milijuna proizvedenih Corvettea. Od Zore Arkusa Duntova, koji je koketirao s centralnim motorom od 1959. u jedinom pravom američkom sportskom automobilu do danas u 05: 20 ujutro prošlo je strašno mnogo vremena, no C8 je konačno sletio. Sa stilom…

Izgleda upravo onako kako smo i očekivali – agresivno, konkretno, baš kao Zorini CERV prototipovi s tada izuzetno naprednim rješenjima. Chevroletovi dizajneri ga smatraju zrakoplovom na cesti, a glavni dizajnerski detalj je oštrica usisnika za zrak, slično kao na Audiju R8.

Pomicanje vozačke pozicije prema naprijed i otkrivanje centralnog V8 je odrađeno izuzetno atraktivno. U top modelu (Z-51 Performance Package) s impresivnom aerodinamikom sve je naglašeno inspirirano avijacijom, no u novom Stingrayu cijela konzola je niža, ima više mjesta za noge, sve je vrlo pregledno.

Tri vrste sjedala i šest kombinacija boja interijera i pojaseva, 12 raspoloživih boja karoserije, karbon, aluminij, alcantara – sve je tu! Lijep, funkcionalan i održiv, Corvette se morao uklopiti u živote ljudi koji ga kupuju – tisuće sati simulacija su stvorile izbrušeno ležanje, komfor i dinamiku. Druga generacija Performance Data Recordera će oduševiti sve fanove Gran Turisma, baš kao i kamera…

Zgodna su i dva prtljažnika od fiberglasa – u kojih stane pet putnih torbi ili dvije torbe za golf. Weather, Sport, Tour i Track vozački modovi su tu, no tu je i novi Z-mod koji je prečac za optimalni set-up. Tu su 14 BOSE zvučnika, automatski sustav podizanja nosa povezan s GPS-om (pamti 1.000 pozicija)…

 

Smallblock V8 s 495 KS i 637 Nm

 

Motor je biser – smallblock V8, LT2, sa 6,2 litre obujma, 495 KS i 637 Nm okretnog momenta. Novost je DCT mjenjač poluautomatski mjenjač s kratkom prvom brzinom – do 98 km/h ubrzava ispod tri sekunde, što je odlična vijest! Mark Reuss, prvi čovjek GM-a je na prezentaciji izgledao vrlo samouvjereno, čak i kad je kiša testirala brisače nove Raže, pogotovo kad je izjavio da će u SAD-u Stingray koštati samo 60.000 dolara.

Naravno, trenutačno su se tisuće ljudi bacile na konfigurator i narudžbe, a uskoro stižu  C8.R i kabrio verzije. Velik dan za velik automobil…

Pogledaj galeriju

 

Povratak na vrhpointer
Zatvori X