Pretraži
Kad bi automobili mogli pričati, Maserati quattroporte bi vjerojatno imao najzanimljivije dosjetke u kvartu

Kad bi automobili mogli pričati, Maserati quattroporte bi vjerojatno imao najzanimljivije dosjetke u kvartu

Objavljeno: 16/12/2019 / Autor: Petar Bondek / Prije 40 godina je talijanski predsjednik dobio sjajan poklon...© Maserati 2019

40 godina Maserati Quattroporte – Kad bi automobili mogli pričati, Maserati quattroporte bi vjerojatno imao najzanimljivije dosjetke u kvartu!


Ime bi zvučalo glupo na svakom jeziku – osim izvornog! No, dizajn Giorgetta Giugiara je fenomenalan i nakon 40 godina © Maserati 2019


 

40 godina Maserati Quattroporte – Giugiaro je (opet) spasio stvar!

Cijela priča je započela 1963., s modelom koji kao da je želio biti Rolls Royce kad odraste, Dvojka je 1976. označila brak Citroëna i Maseratija, kojeg nije izvukao ni Marcello Gandini – prednji pogon i anemičnih 210 KS je najavljivalo brzi kraj ovog modela.

Šteta, jer prva dva prototipa (AM121)je sjajno dizajnirao Pietro Frua 1971. a nakon sajmova u Ženevi i Parizu je objavljeno da Maserati odustaje od ovog predivnog automobila oštrih linija i 4,9-litrenog V8 motora (Tipo 107/49) s impresivnih 300 KS. Oba su nanjušili kolekcionari – Aga Khan kao prvi, a španjolski kralj kao drugi. Ima se, može se – uvijek ista priča!


Alejandro De Tomaso se riješio svih “žabarskih” detalja – uključujući motor, prednji pogon i hidraulični ovjes! © Maserati 2019


Očigledno da je Dvojku promatrao drugi genijalac- Giorgetto Giugiaro  koji je dobio slijedeću priliku kao prva olovka Italdesigna, u doba Maseratija pod Alejandrom de Tomasom 1976.

De Tomaso je volio mnogo toga kod Maseratija a mrzio samo jedno – francuski utjecaj, te je nacrte Citroënovog V8 bacio u škart – skupa s hidrauličnim ovjesom. Predivna limuzina se prvo zvala 4PORTE, ali je 1981. dobila potpuno novo ime – quattroporte. Legenda je rođena.


Predsjednički smještaj u najboljoj talijanskoj koži, uz telefon, radne stoliće i hladnjak za spumante – 1986.! © Maserati 2019


1986. quattroporte dobiva svoju ultimativnu inačicu – Royale, koju danas veličamo. De Tomaso je predstavio ovu verziju u Modeni na za 60-godišnjicu. Grleni 4,9 litreni V8 je dobio nešto veću kompresiju i 221 kW/300 KS uz 400 Nm,  predivni kožni interijer s umecima od drva oraha i el. podesivim foteljama, telefonom, mini-barom i stolićima na izvlačenje.

Napravljena su samo 53 Royalea – 51 serijski, te dva vanserijska – jedan (kodnog imena  Calliope) je išao tadašnjem predsjedniku Pertiniju, složen od strane Carrozzerie Pavesi, a Salvatore Diomante je nudio verziju s produženim međuosovinskim razmakom.

 

Muke po Enzu, presidente i Pavarotti

 

Predsjednički model je imao stalke za lule, telefon i interkom, no nije imao pokretnu traku, koja mu je bila potrebna kad je došao u posjet Enzu Ferrariju u njegovoj tvornici 29. svibnja 1983! Enzo je bio stvarno za***an lik, jer je ceremonija zahtijevala da dođe pozdraviti predsjednika odmah čim ovaj iziđe iz Blu Sera limuzine, no postojala je jedna kvaka – Enzo je mrzio Maserati, pa je ostarjeli Pertini morao hodati do stacionarnog Enza, podosta udaljenog od Maseratija. Kad si u Maranellu postoji samo jedan il commendatore!


Najljepši glas Modene nakon Ferrarijevog V12 – Luciano Pavarotti je često parkirao svoj quattroporte ispred milanske La Scale! A ti “turbina” kotači… © Maserati 2019


Sam presidente nije bio jedini poznati Talijan u quattroporteu – njegov najpoznatiji vlasnik je ipak bio najljepši tenor moderih vremena – sam Luciano Pavarotti! Nažalost, bogomdani tenor više nije s nama, ali zato predsjednički Maserati – jest! Aktualni talijanski predsjednik  Sergio Mattarella je ljetos koristio Quattroporte šeste generacije s unikatnom “Blu Istituzionale” bojom.

Uz sve sigurnosne elemente ipak je najbitniji bio pod plavim poklopcem – Ferrarijev V8 biturbo s 530 KS i 650 Nm. Bog ima stvarno unikatan smisao za humor!

 

Nakon šest generacija, quattroporte je još uvijek institucija talijanskog stila i globalnog prestiža!



Pogledaj galeriju

40 godina Maserati Quattroporte

Povratak na vrhpointer
Zatvori X