Pretraži
Britanski znanstvenici (ponovo) upozoravaju da će proizvodnja ovakvih baterija za električne automobile izazvat ekološku katastrofu

Britanski znanstvenici (ponovo) upozoravaju da će proizvodnja ovakvih baterija za električne automobile izazvat ekološku katastrofu

Objavljeno: 08/06/2019 / Autor: Mihael / Foto: pixabay.com

Grupa britanskih znanstvenika ja uputila apel britanskoj vladi kako bi ih upozorila na izvjesne učinke posvemašne elektrifikacije voznog parka na nacionalnoj ali i globalnoj razini. Izračunali su da će prema trenutno najmodernijem modelu baterijske tehnologije zvanom „811“ što podrazumijeva 80% nikla, 10% kobalta i 10% mangana, potrebe Velike Britanije „pojesti“ cjelokupnu godišnju proizvodnju neodimija na svijetu, tri četvrtine godišnje proizvedenog litija te barem polovicu svjetske proizvodnje bakra.

S obzirom da se radi o potrebama samo jedne države, koja pri tome nije prva u svijetu po veličini voznog parka i apsolutnom obimu potražnje, možemo se pomalo zabrinuti kako će to izgledati kada u obzir uzmemo potrebe svih država na svijetu. Već samo najveći potrošači poput Kine i Sjedinjenih Američkih Država, imaju višestruko veće potrebe za navedenim sirovinama i rudama u odnosu na Veliku Britaniju.

Vozni park Velike Britanije broji preko 31 milijuna registriranih vozila, dok primjerice Kina ima oko 250 milijuna, SAD ima 265 milijuna, Japan ima 91 milijun, Indija ima 159 milijuna, Njemačka ima 52 milijuna i Brazil koji ima 91 milijun registriranih vozila. To su samo neki od najvećih nacionalnih voznih parkova na svijetu. Gledamo li ove brojke i rezultate istraživanja britanskih znanstvenika, vidimo koliko mnogostruko se treba povećati proizvodnja svih potrebnih materijala kako bi se mogla zadovoljiti količina električnih vozila.


proizvodnja baterija

proizvodnja baterija

proizvodnja baterija


Naravno, neke od ovih država su još jako daleko od pozamašne i temeljite elektrifikacije svojih voznih parkova, poput Indije i Brazila. Ipak, zahtjevi autoindustrije na rudarenje potrebnih metala i ruda će se naupitno i dramatično povećati nastavi li se s općom elektrifikacijom vozila. Sva ta proizvodnja ujedno troši i ogromne količine energije dok će se i proizvodnja električne energije također trebati značajno povećati kako bi cijeli sustav funkcionirao.

Voditelj istraživačkog tima, profesor Herrington ovim riječima opisuje situaciju – „Hitna potreba za smanjenjem emisije CO2 kako bi se osigurala budućnost planete je jasna, ali postoje veliki zahtjevi za našim prirodnim resursima. Uloga znanstvenika je dati dokaze kako najbolje ići prema svijetu sa nultom razinom emisije CO2 – ljudi trebaju znati da postoji cijena u prorodnim resursima kako bismo postali zeleno društvo.“


Pogledaj galeriju

proizvodnja baterija

Povratak na vrhpointer
Zatvori X