Pretraži
Briga za siromahe. Naime, prvi čovjek VW-a kaže da će ovako nadobudne razine emisije ispušnih plinova najviše pogodit siromašne

Briga za siromahe. Naime, prvi čovjek VW-a kaže da će ovako nadobudne razine emisije ispušnih plinova najviše pogodit siromašne

Objavljeno: 23/01/2019 / Autor: Mihael / Foto: VW / wikimedia.org

Herbert Diess je mudar čovjek, kako ne bi bio kada vodi najuspješniji automobilski koncern u Europi a vjerojatno i na svijetu. Slušajući zajedno s nama kako se političari i razne interesne skupine razbacuju brojkama koje bi proizvođači automobila trebali postići na planu emisije ispušnih plinova do 2030. godine, ovaj Nijemac tvrdi da će takvu politiku najviše na svome džepu osjetiti oni sa skromnijom financijskom situacijom.

Diess je kazao kako će cijene gradskog mini automobila poput VW Upa narasti za oko 3,500 Eura kako bi taj isti automobil zadovoljavao kriterije postavljene od čelnih ljudi Europske Unije. Nešto veći automobili poput Volkswagenovog popularnog Pola najvjerojatnije će poskupjeti za oko 4,000 Eura kako bi bili u skladu sa traženim normama.

Kada su u pitanju sami proizvođači automobila, poput Volkswagena, njima neće biti upitno hoče li zadovoljiti postavljene ciljeve, samo pod koju cijenu. Ukoliko će se zahtijevati da prosjek ispušnih plinova europskih novih automobila u 2030. godini bude oko 60 grama CO2 po prijeđenom kilometru, Volkswagen će primjerice trebati podići udjel električnih automobila na razinu od 45% do 50% od ukupno prodanih automobila te grupacije.


Herbert Diess cijene Volkswagena

Herbert Diess cijene Volkswagena

Herbert Diess cijene Volkswagena


Problem je u tome, ističe Diess, što nije sigurno koliko će kupaca moći financijski izdržati takav režim. Kupci koji inače kupuju tzv. premium automobile, moći će si lako priuštiti u prosjeku skuplja električna vozila, ali ni sam Diess nije  siguran koliko će si šira populacija kupaca moći priuštiti automobil na struju.

Već nam je dobro poznato da upravo Volkswagen ima izrazito jaku i sustavnu kampanju u kojoj planira predstaviti cijelu seriju električnih automobila oznake I.D. koji bi prije svega trebali biti cjenovno prihvatljivi velikom broju ljudi. Unatoč tome, radi se o automobilima koji će u prosjeku biti skuplji od onih sa unutarnjim sagorijevanjem.

Ovakav razvoj događaja ozbiljno dovodi u pitanje generalnu politiku u Europskoj Uniji koja teži kontinuiranom pomlađivanju svoga voznog parka. Ukoliko velika većina  novih automobila, napose onih na struju, ne bude cjenovno prihvatljiva većem dijelu europske populacije, to samo znači da će rasti tržište rabljenih automobila iz mnogih aspekata nije dobro.


Pogledaj galeriju


Herbert Diess cijene Volkswagena

Povratak na vrhpointer
Zatvori X