in

Mercedes G-klasa: I papi je preskup

Mercedes G-klasa
Foto: North Monaco / Shutterstock.com

Kritizirati G-klasu zbog njezine cijene i potrebe za učestalim nadolijevanjem goriva značilo bi promašiti smisao ovog kultnog terenca. Ne samo da izgleda fantastično, već je i blagoslovljen jednim od najboljih interijera modernog doba, s Mercedesom koji uspješno spaja šarm stare škole s tehnologijom novog doba. Većina će se vjerojatno naći parkirana na ulicama većine europskih metropola, uz vrhunske Range Rovere i druge superluksuzne SUV-ove kao što su Bentley Bentayga i Lamborghini Urus. Ali, ekskluzivnost je zajamčena, a ljudi će se okretati za Vama kao da ste u superautomobilu.

U svijetu SUV-ova i crossovera, Mercedes G-klasa je predivno jedinstven i pun je šarma. Nije jeftin, ali Mercedes je pažljivo vodio evoluciju ovoga kultnoga terenca, ostajući vjeran svom izvornom dizajnu dok je nadogradio vozni dio i poboljšao interijer. Zapravo, raskošna kabina jedna je od istaknutih značajki modela G-Wagen, čemu pomaže par golemih infotainment zaslona. Zadržao je svoje legendarne terenske sposobnosti, ali je sada daleko bolji za vožnju po cesti.

Zahvaljujući V8 motoru, G 63 je najzabavniji, ali G 400 d je izbor za one koji jednim okom paze na kućni budžet. Ekskluzivnost je zajamčena ako se odlučite za ovu njemačku ikonu. Lifting G-klase trebao bi se dogoditi koncem 2023. godine, što bi trebalo donijeti niz ažuriranja kako bi veliki Mercedes ostao svjež, a čisto električna verzija očekuje se 2024. godine.

Nekoliko vozila na prodaju može doseći vrtoglave visine legendarnog statusa (Mini, Beetle, Defender i Mustang četiri su imena koja padaju na pamet), ali Mercedes G-klasa (bivši G-Wagen) može povući konkurenciju na vrhu ikona automobilizma, dok je verzija za 2018. također postavila nove standarde kvalitete i sposobnosti vožnje.

Izvorno lansiran 1979., Gëlandewagen (Automobil za bilo gdje) popeo se na svaku planinu i prešao svaki potok, te je omogućio prijevoz širokom spektru publike, uključujući vojske, šumare, vatrogasce, pa čak i Papu. U novije vrijeme postao je 4×4 izbor bogatih i slavnih, a Mercedes je sretan što njeguje holivudski glamur.

Slično kao Land Rover Defender i Jeep Wrangler, Mercedes G-klasa je stekla vjerne sljedbenike, unatoč tome što, kako to možemo reći, nije mehanički najsloženije i najprofinjenije vozilo. Zadržano je relativno svježe zahvaljujući nizu malih promjena, ali ažuriranje iz 2018. najopsežniji je remont ikada. Zapravo, radi se o potpunom redizajnu. Pametno, Mercedes je zadržao kultni oblik, ali su sve ploče karoserije potpuno nove. Rezervni kotač na stražnjoj strani, izložene šarke vrata i okrugla prednja svjetla tri su najvidljivija obilježja G-ovog naslijeđa.

G 400 d pokreće 3,0-litreni šestocilindrični dizel motor koji proizvodi 326 KS, dok 4,0-litreni twin-turbo V8 u G 63 razvija monstruoznih 577 KS. Zahvaljujući težini automobila i aerodinamici, vjerojatno je najbolje da ne razmišljate o potrošnji goriva. Čak ni G 400 dizel vjerojatno neće trošiti manje od 14,1 l/100 km.

1. Dizajn – 86 / 100: Izgleda jako slično originalu

Kada je riječ o dizajnu najnovije G-klase, radi se o slučaju “ako nije pokvaren, nemoj ga popravljati”. Mercedes je znao da mora biti oprezan pri ažuriranju ikone, pa je stilsku preobrazbu sveo na minimum. To ne znači da Mercedes G-klasa nije potpuno nova. Svi paneli karoserije potpuno su redizajnirani, dok je šasija također remontirana. Dulji je 53 mm i širi 121 mm nego ranije, ali postoji niz suptilnih i dobrodošlih promjena G-ovom nasljeđu.

Od prepoznatljivih ručki na vratima do zvuka koji vrata proizvode kada se zatvore, i izloženog rezervnog kotača na vratima prtljažnika do pokazivača smjera na prednjim blatobranima, nova Mercedes G-klasa izgleda gotovo identično originalu.

Ako pogledate bolje, uočit ćete par LED prednjih svjetala, uže otvore na ploči i lukove kotača i odbojnike koji izgledaju kao sastavni dio automobila. To je kohezivniji dizajn – uspješna evolucija toliko voljene ikone. Usuđujemo li se reći kakav bi trebao biti sljedeći Land Rover Defender? Evolucija se nastavlja iznutra, s kabinom koja uspijeva izgledati prekrasno staromodno, ali potpuno moderno. Oblik okruglih prednjih svjetala odražava se u otvorima za zrak, dok zvučnici oponašaju pokazivače smjera. Ostali “easter eggovi” uključuju oblik gumba za blokade diferencijala, zajedno s ručkom za suvozača.

Ovi sitni dodaci stapaju se s parom digitalnih zaslona od 31 cm i razinom kvalitete koja je neusporediva u ovom segmentu kako bi pružili interijer koji je prepun klase i privlačnosti. Mercedes je u ovom mogao jako pogriješiti, ali na sreću, nije.

U većem dijelu Europe dostupne su samo dvije verzije, iako će se ponudi pridružiti i druge verzije, a većina će se kupaca odlučiti za G 400 d. Kao što biste očekivali od automobila koji košta oko 150.000 €, razina specifikacija je visoka, s 50-cm aluminijskim naplatcima, LED prednjim svjetlima, AMG finom kožom, osmobojnim ambijentalnim osvjetljenjem, grijanim prednjim i stražnjim sjedalima i trozonskom klima kontrolom ugrađenom kao standard.

Premium linija opreme, koja je standardna za G 63, košta 7.000 € i uključuje LED ambijentalno osvjetljenje u 64 boje, Burmester zvučni sustav, električni krovni otvor, ionizator zraka, multibeam LED prednja svjetla, kameru od 360 stupnjeva i prilagodljivi ovjes. G 63 također dobiva kromirani vanjski stilski paket, AMG kozmetičku preobrazbu, AMG kontrolu vožnje, AMG sportske ispušne sustave, zaštitna stakla, grijani AMG upravljač, AMG sportska sjedala i osvijetljene pragove.

Opcije uključuju aluminijske naplatke od 53 i 55 cm, noćne i AMG noćne kozmetičke pakete i zimski paket koji uključuje grijano vjetrobransko staklo i pomoćni grijač. U skladu s holivudskom atmosferom modela G, postoji izbor vanjskih i unutarnjih nijansi, od kojih su neke ukusnije od drugih.

Dva 31-cm infotainment zaslona poznata su iz drugih Mercedesovih modela iste “berbe” i izgledaju savršeno u G-klasi. Kombiniraju se kako bi stvorili ultraširoki zaslon koji ovu 40 godina staru ikonu čini pravom aktualnom.

Mercedes G-klasa
Foto: Screenshot carwow YT

Apple CarPlay i Android Auto standardno su ugrađeni, dok je Burmester surround sustav standardan na G 63 i dostupan kao dio paketa na G 400 d. Sustav od 590 W sastoji se od 16 zvučnika, 10-kanalnog pojačala i akustike prilagođene unutrašnjosti G-klase. Ovo je jedan od najboljih sustava na tržištu.

2. Vožnja – 67 / 100: Najveće iznenađenje je kako se Mercedes G-klasa ponaša na cesti

Dok su neki aspekti iskustva vožnje ostali isti, vladajuća pozicija u vožnji je prisutna i ispravna, u skoro svakom drugom pogledu, Mercedes G-klasa je napravila kvantni skok naprijed. Očito, i dalje je sjajno voziti ju izvan ceste. Klijentela se možda promijenila, ali svaka G-klasa mora biti sposobna uhvatiti se u koštac s najgrubljim cestama i najtežim izazovima. Postoje tri blokade diferencijala, niske brzine za off-roading i novi G-Mode, koji omogućuje automobilu da polako, ali postojano “puzi” po neravnom terenu. Tu je i dodatnih 10 cm dubine gaženja – sada do 70 cm pri vožnji kroz vodu ili blato.

Ali, najveće iznenađenje je kako se Mercedes G-klasa ponaša na cesti. Daleko je agilnija nego ranije, uglavnom zahvaljujući temeljito moderniziranoj postavci ovjesa i opcijskim prilagodljivim amortizerima. To nipošto nije sportski automobil ili SUV performansi, čak ni pod “maskom” G 63, ali redizajnirana šasija uspijeva držati G-klasu pod kontrolom. Naginjanje karoserije je pod kontrolom, iako nema dovoljno osjećaja upravljanja da bi Vas potaknuo da priđete zavoju sa stvarnom snagom. Brza vožnja zahtijeva Vašu pažnju. Ako prebrzo uđete u zavoj, kočnice će se morati jako potruditi kako bi savladale brzinu od 2,5 tone teške G-klase.

Automatski mjenjač s devet stupnjeva prijenosa novi je dodatak za G-klasu i to je uglađen komad inženjerstva, koji omogućuje glatko prebacivanje u viši i niži stupanj prijenosa. Najbolje ga je prepustiti samom sebi, ali neka dodatna kontrola dostupna je preko teških poluga za mjenjač postavljenih iza upravljača.

G 63 pokreće nevjerojatan 4,0-litreni twin-turbo motor koji razvija 577 KS i 850 Nm okretnog momenta kako bi se stvorilo jedno od najnevjerojatnijih vozila modernog doba. Vrijeme od 0 do 100 km/h je 4,5 sekundi! Postići će maksimalnu brzinu od 220 km/h, iako se to može povećati na 240 km/h ako stavite dodatni AMG Driver’s Pack. No, iako je brzina impresivna, zvuk koji izlazi iz bočnih ispušnih cijevi ostat će najdulje u sjećanju.

Za usporedbu, 3,0-litreni šestocilindarski dizelski motor od 326 KS u G 400 d je kultiviraniji i civiliziraniji. Ubrzat će od 0 do 100 km/h za 6,4 sekunde prije nego postigne najveću brzinu od 210 km/h.

Mercedes G-klasa
Foto: Screenshot carwow YT

3. Sigurnost i jamstvo – 67 / 100: Tri godine bez limita kilometraže

Najnoviju G-klasu testirao je Euro NCAP još 2019. godine, što je iznenađujuće s obzirom na status SUV vozila, ali sa zadovoljstvom možemo izvijestiti da je dobila ocjenu od pet zvjezdica. Zahvaljujući snažnoj konstrukciji, Mercedes G-klasa se dobro drži u slučaju sudara, a odrasli putnici trebali bi se dobro snaći, s rezultatom od 90 posto u ovoj kategoriji. Doista, sigurnost je jedan od aspekata G-klase koji je znatno poboljšan u odnosu na stari model, a novi automobil ima koristi od niza sigurnosnih i pomoćnih sustava, od kojih su neki opcijski na svakodnevnim SUV vozilima i limuzinama.

Na primjer, paket Assistance uključuje pomoć pri mrtvom kutu i prilagodljivi tempomat i bio bi skupa opcija u drugim modelima. Mercedes G-klasa također ima aktivnu pomoć pri kočenju, višestruke zračne jastuke, i-Size sustav pričvršćivanja dječje sjedalice za vanjska stražnja sjedala i očite prednosti pogona na sva četiri kotača.

Dok neki masovni proizvođači automobila nude jamstvo od pet i sedam godina, Mercedes G-klasa je pokrivena jamstvom od tri godine, ali barem nema ograničenja kilometraže. Za usporedbu, Audi ograničava svoje trogodišnje jamstvo na 100.000 km, iako je BMW-ovo pokriće isto kao i Mercedesovo. Dostupna su i produžena jamstva.

4. Prostor – 63 / 100: Sličnih dimenzija kao Range Rover

Stara Mercedes G-klasa bila je vrlo slična starom Land Rover Defenderu, jer veličina kabine nije baš odgovarala vanjskim dimenzijama. Iako sigurno ima više mjesta u najnovijoj G-klasi, slično kao u novom Defenderu, ona ne nudi istu količinu prostora kao ostali SUV-ovi u Mercedesovoj ponudi. Doista, dok nas GLE impresionira svojom velikom kabinom i trećim redom sjedala, Mercedes G-klasa djeluje intimnije i nema opcije sa sedam sjedala. Na mnogo načina, ovo je dio G-ovog šarma. Teško ga je kritizirati jer je ostao vjeran svojim korijenima.

Ima dovoljno pretinaca i spremnika u cijeloj kabini, uključujući par uklonjivih držača za čaše sprijeda, dva straga, pretince za karte na stražnjoj strani prednjih sjedala, držač za sunčane naočale iznad glave i prostor za boce u pretincima u vratima.

Mercedes G-klasa mjeri 1.969 mm visine, 1.984 mm širine (2.187 mm uključujući zdepaste retrovizore) i 4.873 mm duljine (uključujući rezervni kotač na stražnjoj strani). To ga čini gotovo jednako dugim i širokim kao Range Rover sa standardnim međuosovinskim razmakom (5.052 mm duljine i 2.209 mm širine uključujući retrovizore), ali je 100 mm viši.

Širi je 121 mm nego ranije, što svakako pomaže, ali ogromna središnja konzola ograničava prostor sprijeda, dok bi odraslima koji sjede po troje jedan pored drugog straga to moglo biti tijesno.

S pozitivne strane, postoji pristojna količina prostora za glavu u cijeloj kabini, tako da nećete morati skidati svoj šešir prije vožnje. Prostor za noge straga najbolje bi se opisao kao odgovarajući, ali barem nema puno tunela za prijenos koji bi središnje sjedalo lišio prostora za noge.

Prtljažnik može progutati 667 litara prtljage sa stražnjim sjedalima u uspravnom položaju, što se povećava na 1.246 litara s preklopljenom klupom djeljivom u omjeru 60:40. Za usporedbu, Range Rover nudi 694 litre s podignutim sjedalima i 900 litara sa spuštenim sjedalima. To je relativno uzak i visok otvor sa stražnjim lukovima koji prtljažniku oduzimaju širinu. Rezervni kotač čini vrata prtljažnika s bočnim šarkama prilično teškima, dok pristup može biti težak ako ste parkirali na ulici. Samo se trebate nadati da nitko ne parkira preblizu Vas.

Foto: Screenshot carwow YT

Govoreći o parkiranju, Mercedes G-klasa nije najlakše vozilo za manevriranje po zakrčenim ulicama. Kontrolni položaj za vožnju malo pomaže, ali oslonit ćete se na standardni sustav kamera od 360 stupnjeva pri parkiranju.

Predvidljivo, Mercedes G-klasa je izuzetno vučno vozilo, s G 400 d i G 63 koji nude kapacitet vuče od 3.500 kg kočenja. To ga svrstava uz Land Rover Discovery i Range Rover na popisu najboljih tegljača za teret. Savršen je za vuču sanduka za konje, teške opreme i, u slučaju G 63, male cisterne za benzin!

5. Potrošnja i deprecijacija – 37 / 100: Guta i do 19 litara na 100 km

Život s G-klasom je skup čak i prije nego što napustite Mercedesov izložbeni prostor, tako da tekući troškovi vjerojatno neće biti šok. Ipak, u doba električnih vozila i hibrida, G se još uvijek osjeća poput dinosaura. Simpatični dinosaur, ali svejedno pretpovijesni.

G 400 d starta od nimalo beznačajnih 150.000 €, a G 63 teži blizu 200.000 €. Troškovi tu neće stati. U G 400 d možete očekivati potrošnju od oko 13,5 l/100 km ovisno o kotačima i opcijama, ali u G 63 potrošnja raste čak na 18,8 l/100 km. Nijedna verzija nije ono što biste nazvali učinkovitom, ali Mercedes G-klasa nije napravljena imajući na umu aerodinamiku i učinkovitost.

Malo je vjerojatno da će amortizacija smetati vlasniku G-klase, a budući da će prodaja vjerojatno biti skromna, malo je vjerojatno da će doći do prevelike ponude rabljenih vozila. Kultni status također pomaže kod preostalih vrijednosti (deprecijacija), koje su u području od 60 posto, što G-klasu čini jednom od najboljih performansi na tržištu. Međutim, kada novi automobil košta blizu 150.000 €, trenutni udarac na novčanik je još uvijek prilično ozbiljan.

Ukupna ocjena za Mercedes G-klasu: 64 / 100 – Kvaliteta Mercedes G-klase blista, ali je sigurnost i pouzdanost teže ocijeniti

Članak objavio Luka Petkovic

Toyota Hilux

Toyota Hilux: Među vodećima u klasi kamioneta

Audi A1

Audi A1: Komplicira MINI-ju život